Banan tańszy od polskiego jabłka?

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2016 18:50
Najnowszy raport Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie odkrywa mechanizmy niesprawiedliwego handlu.
Banan tańszy od polskiego jabłka?
Foto: pixabay (domena publiczna)

Jego symbolem może być właśnie banan: w ostatnich latach coraz częściej decydującą rolę w handlu tymi owocami odgrywają sieci supermarketów, znane dobrze polskim konsumentom. To one, konkurując ze sobą o lojalność klientów, wymuszają na dostawcach z krajów rozwijających się jak najniższe ceny. Nieuczciwe praktyki sprawiają, że prawdziwi producenci dostają za swoje produkty coraz mniej.

Potrzebne są zmiany przepisów, aby wielkie sieci nie dyktowały warunków małym producentom, np. z Ameryki Południowej. O nich porozmawiamy z Katarzyną Salus z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie oraz z przedstawicielem Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.

***

Na "Się mówi" zapraszamy w środę (10.02) w godz. 14.00-16.00. Audycję prowadzi Piotr Firan.

mm/mg

Zobacz więcej na temat: Czwórka etyka handel
Czytaj także

E-commerce "zabije" zwykłe sklepy?

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2014 16:00
Sklepy internetowe podbijają kolejne segmenty rynku sprzedaży. Czy punkty stacjonarne już niedługo odejdą do lamusa?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sprawiedliwa moda. Dowiedz się, za co płacisz

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2015 13:00
Transparent Shopping Collective zrzesza projektantów, którzy szczegółowo informują klientów, ile kosztuje produkcja oferowanych przez nich ubrań.
rozwiń zwiń