Kupujesz tanie banany? "Niszczysz środowisko i plantatorów"

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2016 16:40
Są sklepy, w których banany są tańsze niż jabłka. - Nie jest to niestety atrakcyjna promocja, tylko efekt tego, że owoce pochodzą z plantacji, gdzie panują złe warunki pracy i niszczy się środowisko - wyjaśnia Joanny Szabuńko z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie.
Odpowiedzialny handel rozpoczyna się już na etapie wyboru - produktów, producenta oraz sklepu
Odpowiedzialny handel rozpoczyna się już na etapie wyboru - produktów, producenta oraz sklepuFoto: Pixabay/StockSnap/dom. publiczna

Czytaj także
zakupy sklep 1200.jpg
Fair trade. Jako konsument zagłosuj za lepszym światem!

Najnowszy raport Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie odkrywa mechanizmy niesprawiedliwego handlu. – Decydującą rolę w handlu tymi owocami odgrywają sieci supermarketów, znane dobrze polskim konsumentom. To one, konkurując ze sobą o lojalność klientów, wymuszają na dostawcach z krajów rozwijających się jak najniższe ceny. Nieuczciwe praktyki sprawiają, że prawdziwi producenci dostają za swoje produkty coraz mniej - tłumaczy gość Czwórki.

Mazowiecka koordynatorka projektu Edukacja Globalna podpowiada zaś, jak nauczyciele mogą przekazywać uczniom ideę fair trade. - Ta edukacja powinna być elementem każdego przedmiotu. Niezależnie czy to jest język polski czy matematyka - mówi Marzena Tudek i zdradza, co wspólnego mają odpowiedzialny handel z zajęciami kółka teatralnego.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Goście: Joanna Szabuńko (Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie), Marzena Tudek (mazowiecka koordynatorka projektu Edukacja Globalna)

Data emisji: 10.02.2016

Godzina emisji: 14.00

kul/mm

Czytaj także

E-commerce "zabije" zwykłe sklepy?

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2014 16:00
Sklepy internetowe podbijają kolejne segmenty rynku sprzedaży. Czy punkty stacjonarne już niedługo odejdą do lamusa?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sprawiedliwa moda. Dowiedz się, za co płacisz

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2015 13:00
Transparent Shopping Collective zrzesza projektantów, którzy szczegółowo informują klientów, ile kosztuje produkcja oferowanych przez nich ubrań.
rozwiń zwiń