Test samochodu. Mini Cooper - auto dla indywidualistów

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2014 12:00
Pierwsze Mini, produkowane przez koncern BMW, pojawiło się 13 lat temu, czyli w 2001 roku. Testujemy jego trzecią generację, ale mam wrażenie że dużo zmienić w nim nie można. Bo Mini pomimo tego że nowoczesne musi być klasyczne i nawiązywać do legendy.
Audio
  • Test samochodu Mini Cooper - cz. 3 (Czwórka/Zmiennicy)
  • Test samochodu Mini Cooper - cz. 1 (Czwórka/Zmiennicy)
  • Test samochodu Mini Cooper - cz. 2 (Czwórka/Zmiennicy)
Mini
MiniFoto: Kuba Marcinowicz/PR

To nie jest zwyczajny samochód. Zazwyczaj kupują go ludzie, którzy chcą pokazać światu, że są modni, że cenią indywidualność, że stawiają na ładne przedmioty i na pewno chcą się wyróżniać.

Najmniejszy silnik instalowany w 3 drzwiowym Mini One to 1.2 o mocy 75 KM, znajdziemy też 95, 102, 116, 136 lub 170 i silniki benzynowe lub diesle od 1.2, przez 1.5, do 2 litrów. Nasze testowe MINI to właśnie 2-litrowy benzynowy, 4-cylindorwy silnik o mocy 192 KM. Zaznaczę tylko, że auto waży prawie 1300 kg, więc patrząc na stosunek masy do mocy, szykuje się niezła zabawa.

Wersja S bardzo się wyróżnia chociażby podwójną końcówką wydechu przeprofilowanym tylnym i przednim zderzakiem, srebrnymi wlotami powietrza, które chłodzą hamulce czy dużymi czarnymi 17-calowymi felgami. No i jeszcze spoiler, akurat on jest wątpliwej urody.

Tablica
Tablica rozdzielcza w Mini, foto: Kuba Marcinowicz

Nasza wersja ma ciekawy gliniany kolor, do tego sporo chromowanych dodatków, czarny dach, prześliczne okrągłe LED-owe światła przednie, duża srebrna obwódka grilla i ogromne chromowane lusterka w kształcie bombek na choinkę w których można się przeglądać, no i to co bardzo mi się podoba to bez ramkowe drzwi czyli po schowaniu szyby mamy drzwi jak w samochodzie zabawce.

Zobacz więcej: Testy samochodów w Czwórce <<<

Kuba
Kuba Marcinowicz/fot. B.Bajerski

Bagażnika to tylko 211 l. a po złożeniu tylnych siedzeń 731 l. Ale to auto nie ma być praktyczne! Wnętrze jest szpanerskie, to widać już po boczkach drzwi, bardzo starannie zaprojektowane i kończone, ładny biały polerowany plastik łączy się z czarną skóra, a do tego jeszcze jest podświetlany listwami LED-owymi świecącymi w różnych kolorach.  No i oczywiście na konsoli centralnej koła i kółeczka, wielkie koło umieszczone centralnie a w nim wyświetlacz do obsługi nawigacji, radia, multimediów ale i wyświetlający informacje o samochodzie.

By usłyszeć więcej zapraszamy do wysłuchania nagrań z audycji "Zmiennicy".

(kd/ac/kuba marcinowicz)

Czytaj także

Hyundai i30 - zaprojektowany w zgodzie z naturą

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2014 16:19
Na naszym radiowym parkingu pojawił się prawdziwie zadziorny samochód. Hyundai i30 z silnikiem 1,6 GDI o mocy 135KM.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Infiniti Q50 - limuzyna, która gwarantuje emocje

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2014 16:00
Dziś w naszym teście coś naprawdę pięknego, coś co przyciąga uwagę, coś co sprawia że czujemy się wyjątkowo jadąc po drodze i coś przy czym pracował sam Sebastian Vettel. Czyli infiniti Q50.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Volkswagen Amarok - tylko dla aktywnych

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2014 15:00
Testujemy samochód, który kojarzy się z jeansowymi ogrodniczkami, koszulą w kratę, słomkowym kapeluszem i muzyką country. Czy jest "wieśniacki"? Tak, ale w znaczeniu "idealnie pasujący do klimatu wiejskiego". To tak zwany "wół roboczy".
rozwiń zwiń