Kasza. Magiczny składnik w polskiej kuchni?

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2015 16:23
- Dziś zapominamy o kaszy, a przecież mamy ją niemalże w genach, bo polskie posiłki obfitowały w nią już w średniowieczu - przekonują Paweł Łukasik oraz Grzegorz Targosz, blogerzy.
Audio
  • 18'09
    Paweł Łukasik oraz Grzegorz Targosz zdradzają wyjątkowe przepisy na dania z kaszy i opowiadają o tym, dlaczego warto ją jeść (Czwórka/POT - Program Ociekający Testosteronem)
Kasza zawiera mnóstwo cennych witamin i przede wszystkim błonnika, dlatego nie należy z niej rezygnować w codziennej diecie
Kasza zawiera mnóstwo cennych witamin i przede wszystkim błonnika, dlatego nie należy z niej rezygnować w codziennej diecieFoto: Pixabay.com/

Jak tłumaczyli goście Kuby Marcinowicza prawdziwy, klasyczny polski obiad niekoniecznie oznaczać musi schabowego z ziemniakami i mizerią. - Chcemy przekonać ludzi do jedzenia kaszy - mówił  Grzegorz Targosz. - Kiedyś Polacy spożywali jej średnio nawet do 12 kilogramów miesięcznie, dziś - ok. 14 dag.

Tymczasem kasza to bomba witaminowa, pełna składników odżywczych. - Do tego może być pyszna, wcale nie musi być "rozwodnioną breją" - mówili goście Czwórki i zdradzali sposoby na ugotowanie kaszy m.in. na sypko. - Wystarczy pamiętać o dwóch czynnikach: ilości kaszy w stosunku do ilości wody i o czasie gotowania - mówił Targosz.

Blogerzy tłumaczyli też, jak doceniają podejście kobiet do kulinariów, a także opowiadali o swojej książce "Kipi kasza", w której zaproponowali potrawy z kaszy w aż 105 odsłonach, m.in. "Kushi", czyli sushi z kaszy.

***

Tytuł audycji: POT

Prowadzi: Kuba Marcinowicz

Goście: Paweł Łukasik oraz Grzegorz Targosz (autorzy bloga gotowaniezpasja.pl i książki "Kipi kasza")

Data emisji: 17.05.2015

Godzina emisji: 14.00

kdag

Komentarze1
aby dodać komentarz
TakToJa2015-05-18 13:20 Zgłoś
Kasza jest świetna, najbardziej lubię gryczaną niepalona, bo ma duże witamin z grupy b, potasu i kilku innych ważnych minerałów i pasuje do wszystkiego! Sałatki, kotlety pieczenie, nadaje się nawet do zapiekanki brokułowej.
Cichociemni

Czytaj także

Jan Kuroń: zamiast soli użyj tymianku!

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2014 12:50
Jedna płaska łyżeczka soli dziennie nikomu nie zaszkodzi - twierdzą dietetycy. Niestety z badań wynika, że zużywamy jej dużo więcej. Głównie dlatego, że jemy coraz więcej produktów przetworzonych, które zawierają chlorek sodu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tyjemy nie dlatego, że dużo jemy, ale od produktów złej jakości

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2014 17:00
Jeszcze kilkanaście lat temu nie zwracaliśmy uwagi na to, co jemy. Królowała dieta mięsna i hasła "Cukier krzepi", albo "Pij mleko, będziesz wielki". Produkty żywieniowe miały być po prostu tanie i smaczne. Dziś mówimy, że cukier to biała śmierć, a mleko zakwasza organizm. Odżywiamy się coraz bardziej świadomie, a jedzenie staje się nierzadko przedmiotem burzliwych dyskusji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jarmuż, pokrzywa, brukiew. Zapomniane przepisy kulinarne powracają do łask

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2014 12:00
Przepisy kulinarne i same składniki potraw składniki co jakiś czas przeżywają swoje odrodzenie. Pokrzywa, czy sok z brzozy, znane sprzed lat, znów stają się popularne. Zwłaszcza, że - by je dostać - wcale nie trzeba odwiedzać drogich restauracji. Wiele z takich produktów znaleźć można nawet w centrach miast, na przykład na drzewach owocowych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Światowy Dzień Zdrowia: jak jeść zdrowo i smacznie?

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2015 14:00
Dzień trzeba zacząć od śniadania, a do kawy zawsze należy dodawać mleka. Dziś Światowy Dzień Zdrowia, dlatego radzimy, jak odpowiednio się odżywiać.
rozwiń zwiń