"TypoPolo", czyli reklama w latach 90.

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2014 14:34
Rene Wawrzkiewicz wydał album "TypoPolo". To wspomnienie lat 90. w polskiej typografii reklamowej.
TypoPolo to pojęcie po raz pierwszy użyte przez Jakuba Hakobo Stępnia w 2001 roku. Ppisuje estetyczny fenomen, jakim była amatorska typografia tworzona na potrzeby handlu w latach 90.
"TypoPolo" to pojęcie po raz pierwszy użyte przez Jakuba Hakobo Stępnia w 2001 roku. Ppisuje estetyczny fenomen, jakim była amatorska typografia tworzona na potrzeby handlu w latach 90.Foto: mat. pras.

"TypoPolo" to zwyczajowa nazwa opisująca amatorską typografię tworzoną na potrzeby handlu i rzemiosła w latach 90. Prymitywne reklamy, szyldy i napisy informacyjne stały się wizualnym odzwierciedleniem zmian ekonomicznych i politycznych w Polsce, symbolem czasów romantycznego przełomu, kiedy "każdy mógł być tym, kim chciał, i wszystko było możliwe".
Jak dziś przedstawia się sytuacja? Czy "TypoPolo" już na zawsze pozostanie wstydliwą częścią polskiej tożsamości wizualnej? Na te pytania odpowie w Czwórce sam Rene Wawrzkiewicz.
***

Na audycję "Stacja Kultura" zapraszamy w poniedziałek (24.11) w godz. 10.00 – 11.00. Program poprowadzi Katarzyna Dydo.

ac

Czytaj także

Tabu w reklamie. Gdzie jest granica?

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2014 17:33
Ostatnio reklama jednej z marek odzieżowych, sugerująca akt seksualny pomiędzy dwójką młodych ludzi, wywołała duże oburzenie publiczne w całej Polsce. Tylko w ciągu pierwszych 48 godzin od premiery reklamy, do właściciela marki wysłano ponad dwa tysiące listów sprzeciwu. Gdzie jest granica dobrego smaku we współczesnej reklamie i czy możemy ją sztywno wytyczyć?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Reklama w sieci: "Natarczywa już nie działa"

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2014 19:00
Pierwsze banery były siermiężne, potem stały się nachalne, dziś właściciele firm już wiedzą, że w sieci trzeba reklamować się inteligentnie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

PSYCHOKINO kręci z gwiazdami

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2014 13:40
Współpracowali z BOKKĄ, Dawidem Podsiadło i Curly Heads. Nie zawiedli zaufania. Dziś PSYCHOKINO odmienia oblicze polskiego teledysku.
rozwiń zwiń