Jak robić dobrą reklamę? "Traktuj widza poważnie"

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2017 14:33
- Dobra reklama powinna zakładać większą inteligencję i wyobraźnię widza, a większość dzisiejszych reklam opiera się na stereotypach i kliszach. Jeśli chcemy pokazać wspinaczkę na Mount Everest, zamiast alpinisty powinniśmy tam wysłać kulawego kucharza, wówczas byłoby ciekawiej - przekonywali Agnieszka Klimczak i Przemysław Bogdanowicz z Klubu Twórców Reklamy.
Audio
  • Jak zrobić dobrą reklamę na miarę XXI w. i dlaczego w mediach jest tak dużo tej złej? (Stacja Kultura/Czwórka)
Agnieszka Klimczak i Przemysław Bogdanowicz z Kasią Dydo w studiu Czwórki
Agnieszka Klimczak i Przemysław Bogdanowicz z Kasią Dydo w studiu CzwórkiFoto: Karina Terzoni/Czwórka

Rozmowa kobiety 2 1200.jpg
NLP - jest wszędzie, gdzie w grę wchodzi umysł

Jednak świat reklamy zmienia się z roku na rok, a dziś, jak przekonują goście Czwórki "reklamowany produkt najczęściej ma rozwiązywać doraźne problemy". - Najbardziej trafiają te, pozwalające zwalczyć jakiegoś "wroga", czyli lenistwo, nudę - przekonywała Agnieszka Klimczak. - Ludzie chcą oglądać reklamy, które pozwalają się oderwać, roześmiać, zaś jako twórcy reklam wiemy, że jeśli chcemy przyciągnąć uwagę odbiorców, musimy dać im coś w zamian. Najczęściej to jest rozrywka - tłumaczyła.

Goście Czwórki mówili o tym, jak być kreatywnym w reklamie, jak spojrzeć na produkt z innej perspektywy, jak nie dać się stereotypom. - Najbardziej odważni są ludzie, którzy nie mają nic do stracenia, więc najwięcej kreatywności rodzi się tam, gdzie nie ma budżetu. Dlatego tak wiele jest dobrych kampanii społecznych - przekonywali. Opowiadali o najbardziej skutecznych reklamowych patentach, które sprawdzają się na przestrzeni lat i mówili o konkursie Klubu Twórców Reklamy, czyli trwającym właśnie festiwalu reklamowych kreacji.

Przemysław Bogdanowicz Reklama jest jedną z absolutnie nieodłącznych składowych tej formy kapitalizmu, którą mamy w większości świata. Gdyby nie pomagała sprzedawać, nikt by za nią nie płacił

***

Tytuł audycji: Stacja Kultura

Prowadzi: Katarzyna Dydo

Goście: Agnieszka Klimczak i Przemysław Bogdanowicz (Klub Twórców Reklamy)

Data emisji: 28.02.2017

Godzina emisji: 11.10

kd/kul