Slavic Game Jam. O tworzeniu gier "na temat"

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2017 08:00
Po akcjach w stylu "zrób film w 48 godzin" przyszła pora na pisanie gier na zadany temat. Czym jest Slavic Game Jam?
Audio
  • O wydarzeniu Slavic Game Jam opowiadają Kacper Domański i Jakub Nietupski (Pierwsze słyszę/Czwórka)
(zdj. ilustracyjne)
(zdj. ilustracyjne)Foto: Shutterstock.com/Sergey Nivens

Jeden weekend i kilkaset osób - trzecia edycja Slavic Game Jam to 48-godzinny hackaton, którego celem jest stworzenie gry na dany temat. Wydarzenie powstało jako polska odpowiedź na organizowany corocznie w Kopenhadze Nordic Game Jam, czyli największej imprezy tego typu w Europie. - To właściwie analogia do imprez muzycznych, podczas których ludzie wspólnie improwizują. Tu jednak, zamiast utworu, tworzyć będziemy gry - mówił Kacper Domański, współorganizator imprezy. - Chcemy, by temat był związany z popkulturą, dotychczas było więc "Just do it", a także "Lata 90." - tłumaczył.

Każdy, kto jest pasjonatem tworzenia gier, może wziąć udział w SGJ i powalczyć o wspaniałe nagrody. Jak zapisać się na to wydarzenie i czy lepiej przyjść na tam samemu, czy kompletować własny zespół? Czy gry, stworzone w ciągu jednego weekendu da się potem sprzedać i dlaczego uczestnicy tegorocznej odsłony SGJ podczas zawodów nie będą jeść... pizzy? Zapraszamy do wysłuchania nagrania rozmowy ze studia Czwórki.

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Gość: Jakub Nietupski, Kacper Domański (współorganizatorzy Slavic Game Jam, Koło Naukowe Twórców Gier "Polygon")

Data emisji: 25.07.2017

Godzina emisji: 8.08

kd/jsz

Czytaj także

Marek Madej - grafik koncepcyjny na usługach "Wiedźmina"

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2016 12:20
- Wstaję rano, idę do pracy i rysuję. W ten sposób spędziłem ostatnie cztery i pół roku razem z "Wiedźminem" - opowiada Marek Madej, utalentowany grafik koncepcyjny.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Planszówkowe podziemie. Jak tworzy się gry?

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2017 10:29
- Wśród autorów gier sporo jest programistów i wiele osób mówi, że tworzenie gier to matematyka. Ale ja jestem humanistą i stanowię zaprzeczenie tej tezy. Można projektować intuicyjnie, skupiać się na fabule - opowiadał Filipi Miłuński, projektant gier i założyciel Monsoon Group.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Gry i Komputery Minionej Ery. Smak dzieciństwa we Wrocławiu

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2017 11:20
- To, czym się z kolegami pasjonujemy i czym chcemy się podzielić, nazywamy retroinformatyką - wyjaśnia Wojciech Frabiński, współtwórca muzeum Gry i Komputery Minionej Ery, które powstaje we Wrocławiu.
rozwiń zwiń