Słuchaj
więcej

Reklamy bardziej i mniej lubiane

08.10.2010 13:55
Reklama porównawcza studzi entuzjazm odbiorcy, a nagość odwraca uwagę od produktu – wyjaśnia ekspert.
Audio
  • 24'14
    Rozmowa ze Sławomirem Wojtkowskim, dyrektorem Warszawskiej Szkoły Reklamy

– Gdy ktoś mówi, że reklama na niego nie działa, i na dodatek w to wierzy, to powinien jeszcze raz mocno się nad sobą zastanowić – żartuje Sławomir Wojtkowski, dyrektor Warszawskiej Szkoły Reklamy. W audycji "Na cztery ręce" wyjaśniał, jakiego rodzaju reklamy preferują konsumenci.

Z badań społecznych wynika, że konsumenci nie lubią reklam porównawczych. Reklama, która usiłuje dowieść wyższości jednego produktu nad innym, studzi zapał potencjalnych nabywców. Dlaczego? – Taki zabieg marketingowy kojarzy się z polityką i z obrzucaniem błotem –wyjaśnia gość Czwórki.

Duże uznanie zyskują natomiast wszelkie gry słowne i wieloznaczności językowe. Konsumenci lubią, gdy przekaz informacyjny nie jest podany wprost, stanowi zagadkę, skłania do myślenia i zarazem jest łatwy do rozszyfrowania. Tego typu zabiegi wykorzystywane są głównie w sloganach czy krótkich spotach reklamowych.

Na korzyść producentów wpływa zaangażowanie w kampanię reklamową osoby znanej, którą może np. aktor, pisarz, muzyk. Ważne, by stanowił pewnego rodzaju autorytet i był "odpowiedni" do promowania danego produktu. – Nie każda twarz nadaje się do każdej reklamy – podkreśla gość audycji.

Dlaczego w reklamach jest dużo nagości? – W reklamach jest to, co ludzie chcą oglądać – odpowiada Sławomir Wojtkowski. – Nagość skupia na sobie uwagę – dodaje. Z jej wykorzystaniem wiąże się jednak pewne niebezpieczeństwo dla samego produktu. Gdy nagość jest zbyt atrakcyjna i absorbująca, powoduje, że produkt znika w jej cieniu. Wtedy odbiorca może nie pamiętać, jaki towar był promowany. – Z tej pięknej nagości reklamodawca ma niewiele pożytku – puentuje Sławomir Wojtkowski.

Posłuchaj całej rozmowy Sławomira Wojtkowskiego z prowadzącymi audycję "Na cztery ręce": Hubertem Augustyniakiem i Bogusią Marszalik.

ap

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Henryk Sienkiewicz

Czytaj także

Logotyp dziełem sztuki

28.09.2010 10:50
Coraz częściej tworzeniem logotypów zajmują się profesjonalni artyści.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Każdy gość jest VIP-em

07.10.2010 08:00
Jak się witać? Czy w cudzym mieszkaniu należy zdejmować buty? Jak dawać i przyjmować prezenty? – Oto garść porad od specjalisty.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zaaranżuj swoje wnętrze

07.10.2010 11:46
– Gdy w domu nic się nie zmienia, życie się zatrzymuje – mówi Barbara Koniarz, aranżator wnętrz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Śląsk ma patent na promocję

08.10.2010 16:57
– Staramy się wykorzystywać wszelkie nowoczesne narzędzia promocji regionu – zapewnia Witold Czyż z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
rozwiń zwiń