Sezon ogórkowy w reklamie? Nie do końca

Ostatnia aktualizacja: 06.07.2011 11:11
Choć w okresie wakacyjnym na rynku reklamy panuje względny spokój, to są też marki, które w tym czasie promują się szczególnie wyraźnie i intensywnie. W przygotowaniu ich kampanii pomagają studenci i słuchacze szkół reklamy, których w czasie wakacji agencje reklamowe przyjmują na staże.
Audio
  • Rozmowa z Sławomirem Wojtkowskim o sezonie letnim w reklamie

– Każdy sezon rządzi się swoimi prawami i również na rynku reklamy można zauważyć skutki letniego odprężenia – zwraca uwagę Sławek Wojtkowski z Warszawskiej Szkoły Reklamy. O specyfice pracy agencji reklamowych i domów mediowych w okresie wakacyjnym mówił on w audycji “Na cztery ręce”.

Jak tłumaczy gość Czwórki, w lecie jest mniej zleceń niż podczas innych pór roku, w związku z czym agencje reklamowe trochę pustoszeją. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło. Taki stan rzeczy jest idealny dla młodych adeptów reklamy, dla których wreszcie w agencjach znajduje się zarówno “miejsce”, jak i poważne zadania…

Praktykanci i stażyści są wtedy pomocni głównie w prowadzeniu kampanii firm i marek, które aktywizują się latem. – Są to zwykle akcje pro-sprzedażowe różnych produktów sezonowych, jak lody czy wycieczki zagraniczne – tłumaczy Sławomir Wojtkowski. Tak więc letnie praktyki i staże są dla młodych ludzi doskonałą okazją do zdobycia cennego doświadczenia oraz sprawdzenia własnej kreatywności i samodzielności.

A czym wyróżniają się letnie reklamy? Jest w nich więcej golizny, są bardziej kolorowe, pozytywne, słoneczne, rozświetlone oraz częściej nawiązują do rozrywek i wypoczynku. W porównaniu z nimi przekazy emitowane zimą są jakby nieco bardziej przygaszone.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, np. na temat kampanii odbywających się podczas letnich festiwali czy wskaźnika irytacji reklamą, wysłuchaj całości rozmowy Bogusi Marszalik i Huberta Augustyniaka z Sławkiem Wojtkowskim.



Zobacz więcej na temat: firma
Czytaj także

Drastyczne są nieskuteczne

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2010 15:56
Reklamy społeczne powinny zwracać uwagę odbiorców na ważne problemy, łamać tabu, a nie szokować – tłumaczy ekspert.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Seks sprzedaje się najlepiej (galeria)

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2011 07:00
Połóż mnie na podłodze, a zobaczysz, jaka jestem dobra - Takim hasłem promowano kafelki, które okraszono wizerunkiem ponętnej kobiety.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kochamy stare reklamy!

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2011 15:57
Pierwsze, polskie reklamy studia tatuażu, czy domowego kinematografu nie nużą, co więcej patrzymy na nie z nostalgią. Na czym polega magia ogłoszeń mających sto lat? Sprawdziliśmy to.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Koniec z wielkim formatem

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2011 09:02
Wiszą zarówno na biurowcach, blokach mieszkalnych, kamienicach, akademikach, jak i domkach jednorodzinnych. Od 18 czerwca umieszczanie reklam wielkoformatowych na niektórych budynkach jest już zabronione. Na których?
rozwiń zwiń