Nowe Technologie

"Nie daję, nie biorę łapówek" w branży IT i telekomunikacyjnej

Ostatnia aktualizacja: 18.10.2013 13:28
Po raz szósty ruszyła kampania „Nie daję, nie biorę łapówek” organizowana przez Stowarzyszenie Normalne Państwo. To największa w Polsce społeczna akcja antykorupcyjna, a do aktywnego udziału zaproszono tym razem firmy z branży informatycznej i telekomunikacyjnej.
Nie daję, nie biorę łapówek w branży IT i telekomunikacyjnej
Foto: materiały prasowe

Kampania społeczna „Nie daję, nie biorę łapówek” prowadzona przez Stowarzyszenie Normalne Państwo to największa tego typu inicjatywa w Polsce. W tym roku patronat honorowy nad akcją objęło Centralne Biuro Antykorucyjne oraz Ministerstwo Administracji  i Cyfryzacji a partnerem medialnym kampanii został Dziennik Gazeta Prawna oraz IT Reseller. Do aktywnego udziału zaproszono firmy z branży informatycznej i telekomunikacyjnej. Do tej pory włączyły się m.in. takie firmy jak ABC Data, CD Projekt RED, IT Culture, Netreactive, Sevenet, T-Mobile.

  • Celem kampanii jest promocja etyki w biznesie, w szczególności w zakresie działań antykorupcyjnych. Jasne zasady kampanii sprawiają, że jest ona bardzo efektywna, a do akcji przyłączają się kolejne firmy.Uczestniczące w projekcie przedsiębiorstwa jasno deklarują swoją postawę „Nie daję, nie biorę łapówek”. Pracownicy chętnie przyklejają naklejki, pokazując tym samym, że są przeciwni korupcji. Logo akcji dodawane jest do stopek mailowych, partnerzy biznesowi oraz klienci są informowani o akcji poprzez rozsyłane newslettery. Na stronach wielu firm pojawiają się także bannery promujące antykorupcyjną postawę.

„Bardzo się cieszę, że do akcji włączają się liderzy polskiego rynku IT. To bardzo ważne, aby właśnie liderzy pokazywali, że można odnosić sukces bez korupcji, i że korupcja nie sprzyja rozwojowi ekonomicznemu Polski. Przez ostatnie lata w ograniczaniu korupcji w Polsce zrobiliśmy wiele, ale do standardu państw skandynawskich jeszcze nam dużo brakuje. A przecież Polskę dzieli ze Skandynawią tylko małe morze. W Polsce poziom korupcji może być na takim samym poziomie jak u naszych północnych sąsiadów. To zależy tylko od nas" - Powiedział Bartłomiej Michałowski, prezes Stowarzyszenia Normalne Państwo.

Kampania „Nie daję, nie biorę łapówek” realizowana jest przez Stowarzyszenie Normalne Państwo od 2003 roku. Jej celem jest pokazanie, że Polacy w zdecydowanej większości są przeciwni korupcji, a także kreowanie pozytywnych postaw obywateli poprzez promowanie nie dawania oraz nie brania łapówek. Dotychczas w ramach akcji „Nie daję, nie biorę łapówek” rozprowadzono blisko 1 milion naklejek z „figą z makiem” dla korupcji. Według badania TNS OBOP w 2007 o kampanii słyszało 51% dorosłych Polaków. Jesteśmy przekonani, że obecnie znajomość naszej akcji jest jeszcze większa. W 2007 roku za jej organizację Stowarzyszenie otrzymało nagrodę Pro Publico Bono.

Stowarzyszenie Normalne Państwo jest organizacją pożytku publicznego działającą pro bono na rzecz poprawy życia publicznego w Polsce. Stowarzyszenie należy do Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych oraz Antykorupcyjnej Koalicji Organizacji Pozarządowych. Wszyscy członkowie i zarząd działają na zasadach wolontariatu.



autor: Informacja prasowa