Polskie Radio

Biedronka ma problem. Niskie ceny już nie przyciągają

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2013 11:21
Po biżuterię do Aparta, po kosmetyki do Rossmanna, po wszystko do Allegro, po jedzenie do Almy - tam najchętniej po zakupy zaglądali w tym roku Polacy.
Sieć Biedronka.
Sieć Biedronka.Foto: fot. Flickr/Jakub Szestowicki

To wyniki przeprowadzonego w tym roku po raz drugi w Polsce przez OC&C Strategy Consultans badania "Postrzeganie ofert sieci detalicznych 2013", które omawia "Puls Biznesu".

Firma doradcza prowadziła badania w 9 krajach - w Polsce pytano o opinie o 50 sieciach detalicznych, a ranking stworzono na podstawie 18 tys. indywidualnych ocen. We wszystkich kategoriach na najwyższym podium stawiano tylko dwie firmy: Apart i Allegro. Bardzo dobrze oceniany był także drogeryjny Rossmann.

W porównaniu z ubiegłym rokiem w pierwszej dziesiątce najlepiej ocenianych sklepów na rynku utrzymały się Rossmann, Allegro,  Empik, Douglas i Sephora, a wypadły z niej H&M (jest 11.), Reserved, Super-Pharm, Biedronka i IKEA (której w tym roku nie badano), pisze gazeta.
Zdaniem badających rynek, niskie ceny przestały decydować o opinii klientów o sklepie, zwłaszcza w przypadku sieci spożywczych. Najważniejsze dla polskich klientów - podobnie jak na rynkach zagranicznych - jest zaufanie.

abo

Czytaj także

Biedronka: ważna jest bliskość

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2013 11:16
- Klienci szukają najlepszej relacji jakości do ceny. Ważna jest również bliskość i wygoda – tłumaczy dyrektor generalny sieci Biedronka Tomasz Suchański.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Szef Biedronki rezygnuje

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2013 16:02
Alexandre Soares dos Santos, długoletni prezes grupy Jeronimo Martins, odchodzi z portugalskiej firmy.
rozwiń zwiń