Polskie Radio

BLIK już działa: można płacić smartfonem

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2015 22:43
Klienci sześciu banków mogą już dokonywać rozmaitych zakupów czy wypłat z bankomatów telefonem komórkowym. Jest to możliwe dzięki mobilnemu systemowi BLIK.
Audio
  • Klienci sześciu banków mogą już dokonywać rozmaitych zakupów czy wypłat z bankomatów telefonem komórkowym.Jak działa system, wyjaśniają: Adam Malicki, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności oraz Grzegorz Długosz, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności./Aleksandra Tycner /Polskie Radio/
Klienci sześciu banków mogą już dokonywać rozmaitych zakupów czy wypłat z bankomatów telefonem komórkowym
Klienci sześciu banków mogą już dokonywać rozmaitych zakupów czy wypłat z bankomatów telefonem komórkowymFoto: Glow Images/East News

Gwoli ścisłości trzeba od razu zaznaczyć, że chodzi oczywiście o smartfony, pracujące zarówno w systemie Android, jak i IOS czy Windows Phone. – Wystarczy  ściągnąć stosowną aplikację swojego banku - mówi  Adam Malicki, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności.

– Płatności komórką mają uzupełniać sposób płacenia, a nie eliminować karty - dodaje Adam Malicki.

–Płacić w ten sposób można przykład za chleb i bułki w pobliskiej piekarni. A system jest bezpieczny i nie ma obaw, ze ktoś opróżni nasze konto, w wypadku gdy komórkę zgubimy czy ktoś ją ukradnie - zapewnia Grzegorz Długosz, wiceprezes zarządu  Polskiego Standardu Płatności.

Transakcje odbywają sie online. – Ale brak zasięgu i dostępu do sieci nie jest problemem - mówi Grzegorz Długosz.

Na razie system został udostępniony w aplikacjach mobilnych Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku w tym Orange Finanse oraz PKO BP i Inteligo.

Organizatorzy liczą, że w  ciągu  trzech miesięcy będzie co najmniej milion użytkowników i 100 tysięcy miejsc, w których transakcje telefonem będą możliwe.

Aleksandra Michałek - Tycner

Czytaj także

Mobilność wygrywa z powodu liczby dostępnych aplikacji

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2012 00:00
Z raportu „Mobilny konsument w świecie mobilnego Internetu”, przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) - wynika, że co drugi (47%) użytkownik smartfona lub tabletu za ich ogromną zaletę uważa możliwość pobierania za ich pomocą dodatkowych programów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Możemy już płacić zbliżeniowo zegarkami, naklejkami czy brelokami. Tradycyjne karty znikną z rynku?

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2014 13:38
Banki kuszą swoich klientów nowymi technologiami. Po wprowadzeniu nowości, jaką były karty zbliżeniowe, instytucje finansowe zaczęły udostępniać inne gadżety, które umożliwiają szybkie płacenie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Smartfony kontrolować będą wszystko: od zamków w drzwiach po gniazdka elektryczne

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2014 12:13
Telefon zastąpił nam już praktycznie aparaty fotograficzne, kamery, odtwarzacze muzyki i w pewnym stopniu komputery. Smartfon coraz częściej staje się też pilotem do telewizora, pomaga obsłużyć sprzęt AGD, może też pogasić światła w domu i włączyć alarm.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polacy niszczą smartfony najrzadziej w Europie

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2014 10:00
Jesteśmy narodem największych szczęściarzy, jeśli chodzi o wypadki ze smartfonami, spośród mieszkańców 18 krajów Europy!
rozwiń zwiń
Czytaj także

Płatności mobilne atakują: 9 lutego w Polsce ruszy system BLIK

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2015 08:32
To może być kluczowa data dla płatności mobilnych – 9 lutego rusza system BLIK, umożliwiający opłaty za pomocą smartfonów i telefonów komórkowych. Polski Standard Płatności, który go wprowadza, zapowiada do dyspozycji 200 tysięcy terminali akceptujących transakcje.
rozwiń zwiń