Edukacja z tutorem

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2015 19:55
Wspieranie ucznia w rozwoju zgodnym z jego talentami, zainteresowaniami i możliwościami - oto jedno z głównych założeń tutoringu. To metoda edukacji spersonalizowanej, szczególnie skuteczna w rozszerzaniu potencjału ucznia i motywowaniu go do samodzielnej pracy.
Audio
  • 08.03.15 Bartosz Fingas: „Tutoring musi być procesem regularnym i długofalowym, by można było zauważyć jego efekty (…)”.
Tutoring skierowany jest do tych, którzy chcą odkryć i rozwijać swoje talenty
Tutoring skierowany jest do tych, którzy chcą odkryć i rozwijać swoje talentyFoto: flickr/Camera Eye Photography

Program skierowany jest do tych, którzy chcą odkrywać i rozwijać swoje talenty, a także pragną zaplanować lub sprecyzować ścieżkę rozwoju edukacyjnego, zawodowego i osobistego.

Najważniejszym elementem tutoringu jest osoba tzw. tutora, czyli opiekuna, który prowadzi indywidualne zajęcia. Potrafi on trafnie rozpoznać potencjał swojego podopiecznego, wspólnie wyznaczyć ścieżkę jego rozwoju naukowego, osobistego i społecznego.

– W tutoringu bardzo ważne jest również kształtowanie charakteru ucznia oraz odwoływanie się do pewnych wartości. Wyróżnikiem metody jest oparcie się na mocnych stronach osoby, która bierze udział w kształceniu. Nie skupiamy się na tym, co jest słabe. Szukamy talentów i w dalszej kolejności zagadnień oraz obszarów pracy, które w największym stopniu odpowiadałyby jej predyspozycjom – podkreślił na antenie Polskiego Radia 24 Bartosz Fingas, tutor z Collegium Wratislaviense.

Magdalena Niemczyk-Kobosko, nauczycielka i tutor w II Społecznym LO w Warszawie, przyznała, że jest bardzo zadowolona  z tego, że w szkole, gdzie pracuje, udało się stworzyć system tutoringu, nad którym czuwa siedmiu tutorów.

– Najtrudniejszą sprawą, przy organizacji systemu tutoringu w naszej szkole, była próba wyjaśnienia czym on tak naprawdę jest. Zachęcenie i przekonanie uczniów również wymagało pewnego wysiłku z mojej strony. Namawiałam swoich kolegów nauczycieli, by ukończyli kurs tutora i przyłączyli się do powstającego systemu. Po dwóch latach od rozpoczęcia naszej inicjatywy uczniowie doskonale orientują się w zagadnieniach tutoringu i sądzę, że efekty naszej pracy są jak najbardziej zauważalne – powiedziała rozmówczyni PR24.

Polskie Radio 24/db

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak