Kobiety w mediach

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2015 17:22
Z badań wynika, że w polskich mediach do debat i programów eksperckich zapraszani są głównie mężczyźni. Twórcy ekspertki.org chcą to zmienić i zachęcić media do tego, aby w większym stopniu oddawać głos kobietom.
Audio
  • 11.05.15 Agnieszka Wiśniewska: „W naszej bazie można znaleźć biogramy i dane kontaktowe ekspertek z wielu dziedzin (…)”.
Zdjęcie ilustracyjnefot.flickrPablo Gerrer
Zdjęcie ilustracyjne/fot.flickr/Pablo Gerrer

Trwa burzliwa kampania wyborcza. Zazwyczaj w takich momentach media mają zwiększone zapotrzebowanie na ekspertów z dziedzin takich jak polityka, marketing polityczny, socjologia. Badania jednak pokazują, że do programów telewizyjnych i radiowych komentujących aktualne wydarzenia krajowe i zagraniczne zapraszanych jest jedynie 13 proc. kobiet. Ekspertki.org chcą to zmienić.

– Walczymy o to, by w telewizji nie mówili do nas jedynie piękni i młodzi mężczyźni. Chcemy, by głos miały również kobiety i osoby w różnym wieku. Dzięki naszej bazie ludzie poszukujący ekspertek mają do nich łatwiejszy i szybszy dostęp – mówiła w Polskim Radiu 24 Agnieszka Wiśniewska, koordynatorka projektu ekspertki.org.

Więcej informacji o ogólnopolskiej bazie ekspertek w całości audycji oraz na stronie internetowej: http://ekspertki.org/

Rozmowę przeprowadził Krzysztof Grzybowski.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak