Warszawscy samorządowcy złożą zawiadomienie do prokuratury ws. TigerGate

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2017 12:51
1 sierpnia na instagramowym profilu napoju Tiger zamieszczono grafikę ze środkowym palcem z zawiniętą na nim czerwoną kokardą. Widoczny był także napis: „1 sierpnia dzień pamięci” oraz: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Warszawscy samorządowcy zapowiadają złożenie doniesienia do prokuratury w tej sprawie. Radni Jacek Ozdoba i Jakub Banaszek byli gośćmi Polskiego Radia 24.
Audio
  • 11.08.2017 Jacek Ozdoba: uważamy, że na przyszłość powinniśmy wyciągnąć wnioski z tej akcji
Warszawski radny Jakub Banaszek podczas konferencji prasowej w sprawie reklamy firmy Tiger Energy Drink o Powstaniu Warszawskim, 11 bm. przed budynkiem MPW w Warszawie.
Warszawski radny Jakub Banaszek podczas konferencji prasowej w sprawie reklamy firmy Tiger Energy Drink o Powstaniu Warszawskim, 11 bm. przed budynkiem MPW w Warszawie. Foto: PAP/Rafał Guz

Jacek Ozdoba zapowiedział, że wspólnie z Jakubem Banaszkiem złożą zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa. Według Ozdoby reklamy napoju Tiger mogą wypełniać znamiona art. 133 kodeksu karnego, który mówi o znieważeniu narodu polskiego.

- To prokuratura określi czy rzeczywiście ten czyn nosi znamiona bezpośrednio określone w kodeksie karnym. Uważamy, że na przyszłość powinniśmy wyciągnąć wnioski z tej akcji. Zabiegi firm PR-owskich i koncernów, które później przepraszają, to zabawa w celach zysku. Być może inne firmy pójdą tą drogą, jeśli zyski okażą się duże – mówił gość Polskiego Radia 24.

Zdaniem Jakuba Banaszka w tej sprawie chodzi również o poszanowanie polskiej historii. – Musimy dbać o naszą historię. Jeśli nie będziemy tego robić, to skrupułów nie będą mieli przedstawiciele innych państw, którzy nie są nam przychylni. W kampanii napoju Tiger kontrowersyjna była nie tylko grafika dotycząca Powstania Warszawskiego, ale też Bożego Ciała i katastrofy smoleńskiej – powiedział radny dzielnicy Ochota m.st. Warszawy.

Więcej w całej audycji.

Gospodarzem audycji był Jakub Kukla.

Polskie Radio 24/PAP

________________________

Data emisji: 11.08.2017

Godzina emisji: 12:06

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zdjęcie, które zmieniło bieg historii – Facebook przyznaje się do błędu

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2016 16:50
Facebook w ostatnich dniach, pod wpływem fali krytyki, zrewidował swoją decyzję o usunięciu z portalu słynnego zdjęcia fotoreportera agencji Associated Press Nicka Uta z okresu wojny wietnamskiej, przedstawiającego poparzoną napalmem nagą, płaczącą 9-letnią dziewczynkę. W Polskim Radiu 24 o kontrowersjach towarzyszących całej sprawie mówiła Agata Szczęśniak z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Znieważenie pamięci? Kontrowersyjna reklama niemieckiej marki motoryzacyjnej

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2017 17:30
Zdecydowany sprzeciw i oburzenie polskich internautów po publikacji zdjęcia nowego modelu samochodu jednego z niemieckich koncernów. Co było powodem wzburzenia? Pomnik Powstania Warszawskiego jako tło fotografii prezentującej auto. Czy współczesna reklama ma jakiekolwiek ograniczenia?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Skandal wokół reklamy Tigera. "Wzywam do bojkotu obywatelskiego"

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2017 10:52
Producent napojów energetyzujących Tiger Energy Drink opublikował pierwszego sierpnia na oficjalnym profilu na Instagramie grafikę przedstawiającą wyciągnięty środkowy palec i podpis "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie". Reklama zniknęła po kilku dniach, po wielu negatywnych komentarzach internautów. O wolności słowa w reklamie i dziennikarstwie rozmawiali w audycji Debata Poranka Jarosław Włodarczyk (Press Club Polska) i Mirosław Skowron (Super Express).
rozwiń zwiń

Czytaj także

Skandaliczna reklama Tigera. "To nie jest zwykła pomyłka"

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2017 18:22
- Jestem zszokowany reklamą - napisał Krzysztof Pawiński, prezes Maspexu w mediach społecznościowych. Jego firma wystosowała oficjalne przeprosiny za wzbudzającą wiele emocji reklamę napoju energetycznego Tiger. Poinformowano też, że Maspex przekazał na rzecz Powstańców 500 tys. zł.  O kontrowersyjnej reklamie mówił w Polskim Radiu 24 radny PiS w Warszawie Jacek Ozdoba, Marcin Makowski z Do Rzeczy oraz Grzegorz Miller z agencji MillerMedia.
rozwiń zwiń