Nauka

Masz firmę i nie masz strony? Google pomoże

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2009 12:04
Google chce dotrzeć do polskich przedsiębiorstw, które nie są aktywne w sieci.

Internetowy gigant Google zaproponuje polskim małym i średnim firmom darmowe założenie strony internetowej, bezpłatne szkolenia i budżet na kampanię reklamową w jej wyszukiwarce. Ministerstwo gospodarki objęło honorowy patronat nad akcją.

Google chce dotrzeć do tych polskich przedsiębiorstw, które wcale nie korzystają z internetu albo używają go mało. To właśnie do nich kierowany jest program "Rewolucja internetowa". - Polska ma jeden z najwyższych w Europie współczynników wykorzystania internetu ale wciąż połowa firm nie ma swoich stron www. To jest luka, którą chcemy wypełnić - powiedział wiceprezydent Google na Europę Środkową i Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę Carlo D'Asaro Biondo.

- Możemy zapewnić szkolenia z tworzenia stron internetowych, zapewnić usługi lokalizacyjne, w tym mapy. Możemy wnieść swój wkład w kampanię promocyjną. To wszystko po to, żeby te 53 proc. polskich firm, które nie mają jeszcze stron internetowych je założyło - dodał.

Wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak uważa, że dla firm, które jeszcze nie odnalazły swojego miejsca w sieci, otrzymanie takich możliwości jest szczególnie ważne. - Warto spojrzeć na takie elementy jak automatyczne tłumaczenie, umożliwiające internacjonalizację serwisów, a także te dające możliwość lokalizacji przestrzennej, czyli mapy - powiedział Pawlak. - Dzisiaj małe i średnie firmy, żeby mieć dostęp do partnerów na rynku europejskim i światowym, potrzebują takich serwisów, które od razu prezentują informację w różnych językach - zaznaczył.

Premier wyjaśnił, że menedżerowie Google pytani, dlaczego oferują szereg usług za darmo odpowiadali, że to strategia prowadzona w perspektywie 50 lat. - Patrząc ze strony politycznej to jest plus nieskończoność - dodał. Jak wynika z zaprezentowanych przez Google badań Millward Brown SMG/KRC, prowadzonych od sierpnia do września br., 81 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw korzysta z internetu, ale wizytówkę w sieci ma 51 proc., a mniej niż połowa - swoją stronę www. Ponad 65 proc. firm, które nie mają strony, nie planuje założenia jej w ciągu najbliższego roku. Prawie jedna trzecia firm nie reklamuje się w internecie, tłumacząc, że jest to im niepotrzebne, za drogie i zbyt skomplikowane. Badanie przeprowadzono wśród kilkuset firm, zatrudniających do 250 osób.

Pg, naukawpolsce.pl

Czytaj także

Skype na sprzedaż

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2009 13:30
eBay zapowiada sprzedaż firmy Skype grupie międzynarodowych inwestorów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Być albo nie być... w Chinach

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2010 04:54
Google chce wycofać sie z Chin. Biznes czy polityka?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nowy "update" Microsoftu

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2009 11:20
Firma udostępni największą aktualizację bezpieczeństwa - wydano 34 łatki.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sąd zmniejsza karę za MP3

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2010 11:58
Zamiast dwóch milionów, skazana ma zapłacić 54 tysiące dolarów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Rusza polski sąd elektroniczny

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2010 10:23
Celem jest odciążenie sądów od rozpatrywania spraw, które nie wymagają dochodzenia.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nexus One - supertelefon od Google

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2010 09:52
Google z wielką determinacją rusza na podbój mobilnego internetu.
rozwiń zwiń