Nauka

Wśród 10 najcenniejszych marek na świecie dominują koncerny technologiczne

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2016 14:58
Na pierwszych trzech pozycjach rankingu firmy Interbrand znalazły się amerykańskie koncerny: Apple, Google, Coca-Cola.
Wnętrze jednego ze sklepów Applea - Apple Store
Wnętrze jednego ze sklepów Apple'a - Apple StoreFoto: Gary Denham/Wikimedia Commons/CC

Na kolejnych miejscach uplasowały się: Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz i GE. Tegoroczny raport zdominowały koncerny technologiczne i motoryzacyjne zajmując 29 pozycji na 100.

Apple pozostaje liderem od 2013 roku, kiedy to zdetronizował Coca-Colę.

Od zeszłego roku pierwsza piątka nie uległa praktycznie żadnej zmianie - jedynie na miejscu piątym IBM wyprzedziła Toyotę, której wartość wzrosła o 9 proc. Japończycy po raz 13. uzyskali miano najcenniejszej marki motoryzacyjnej według Interbrand.

Wartość Apple w 2016 roku wyniosła ponad 178 mld dolarów. Marka Google szacowana jest na ponad 133 mld dolarów, a Coca-Cola na ponad 73 mld.

Pozostałe firmy z pierwszej dziesiątki mają marki wyceniane kolejno na ponad 72 mld w przypadku Microsoftu, ponad 53 mld Toyoty, 52,5 mld IBM, niecałe 52 mld Samsunga, ponad 50 mld Amazona, niecałe 43,5 mld Mercedesa-Benza i ponad 43 mld GE.

Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. takie koncerny jak BMW, McDonald, Disney, Intel, Facebook, Cisco, Oracle, Nike, Louis Vuitton i H&M. Największy wzrost wartości marki odnotował w tym roku Facebook, bo aż o 48 proc. Natomiast najwięcej stracił Shell: - 17 proc.

W tegorocznym zestawieniu pojawiły się też nowe marki takie jak: Dior i Tesla.


***

To 17. zestawienie Interbrand Global Brands Rankings.

PAP, kk

Zobacz więcej na temat: Apple google microsoft
Czytaj także

Apple zaprezentowało wodoodpornego Iphone'a 7

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2016 21:22
Technologiczny gigant Apple zaprezentował najnowszy model swojego flagowego urządzenia. Iphone 7 jest wodoodporny i kurzoodporny oraz pozbawiony tradycyjnego wejścia słuchawkowego.
rozwiń zwiń