Nauka

Co czwarty Polak korzystający z internetu jest on-line cały czas

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2017 17:04
Co czwarty badany stwierdził, że jest on-line przez całą dobę, 36 proc. od 8 do 12 godzin, a 19 proc. od 6 do 8 godzin - wynika z raportu firmy doradczej PwC. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: pixabay.com

- Nowe technologie całkowicie zdominowały nasze życie, prywatne i zawodowe. Wpłynęły też znacząco na zmianę zachowań, przyzwyczajeń i potrzeb konsumentów - powiedział Piotr Łuba z PwC.

98 proc. Polaków korzystających na co dzień z internetu pozytywnie ocenia wpływ nowych technologii na swoje życie, a 70 proc. - nie ma problemu z udostępnianiem swych danych platformom internetowym - wskazano w raporcie.

Dodano, że niemal 44 proc. wskazało na "ogromną rolę" technologii, a pozostali określają je jako narzędzie, "które pomaga w kontroli życia".

Czytaj więcej:
nauka 1200 free
Nauka w portalu PolskieRadio.pl

W opinii respondentów cyfrowe narzędzia odgrywają ważną rolę w zacieśnianiu więzi z przyjaciółmi (58 proc. wskazań), rodziną (44 proc.) i współpracownikami (42 proc.).

Zdaniem autorów raportu PwC nowe technologie już teraz odgrywają ważną rolę w rozwoju gospodarczym kraju, a w związku z rosnącym znaczeniem platform internetowych można spodziewać się, że w kolejnych latach rola ta będzie jeszcze większa.

Platformy, czyli potocznie strony internetowe czy aplikacje mobilne odpowiadają na różne potrzeby konsumentów, biznesu i przenoszą całe procesy (takie jak zakup biletów, poszukiwanie pracy, sprzedaż towarów i usług) w świat online. Mogą one przybierać formę "targowisk", czyli coraz bardziej popularnych serwisów sprzedażowych.

Inny rodzaj platformy to sieć, czyli narzędzie pozwalające na połączenie różnych grup ludzi, ale też na prowadzenie tam biznesu.

Raport PwC wskazuje także, że średnio aż 70 proc. przebadanych konsumentów wyraziło chęć dzielenia się danymi z platformami internetowymi.

Najchętniej swoje dane są skłonni udostępnić ci, którzy korzystają z platform zakupowych (75 proc.), na kolejnych miejscach znalazły się: finanse i opieka zdrowotna (po 74 proc.), praca (72 proc.) oraz transport (62 proc.). Ostatni w tym zestawieniu jest obszar mediów i rozrywki (61 proc.).

***

Badanie na potrzeby raportu PwC "Connected living" przeprowadzono pod koniec 2016 roku na reprezentatywnej grupie 1000 polskich użytkowników internetu, powyżej 18. roku życia.

kk

Zobacz więcej na temat: NAUKA technologie internet
Czytaj także

Rzecznik Wikimedia Polska: to był doskonały rok dla polskiej Wikipedii

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2017 16:23
Jak podkreślił Krzysztof Machocki, mijający rok był świetny dla organizacji głównie ze względu na współpracę z wieloma zewnętrznymi instytucjami kultury, w tym Muzeum Narodowym czy Muzeum Etnograficznym w Warszawie.
rozwiń zwiń