Nauka

Praca nad grą "Wiedźmin" jak konstrukcja wahadłowca

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2017 20:26
Dzieło sztuki malarskiej, majstersztyk pod względem programu i spójny scenariusz. Nad grami komputerowymi, będących znakiem rozpoznawczym Polski, pracuje sztab artystów i naukowców. - Przy produkcji "Wiedźmina" ucierpiało wiele owoców i warzyw, wykorzystanych do określonych efektów dźwiękowych - mówi Stan Just z CD Projekt Red.
Audio
  • Polskie gry komputerowe z punktu widzenia twórcy (Eureka/ Jedynka)
Wiedźmin stał się wizytówką Polski
"Wiedźmin" stał się wizytówką PolskiFoto: BANDAI NAMCO Entertainment Europe/commons.wikimedia.org/ccseaerch

Gra komputerowa to programowanie, kod i w dużej części projektowanie, strona graficzna, jak opowiada gość Doroty Truszczak. Sama fabuła - w tym przypadku literatura Andrzeja Sapkowskiego - była pomocna przy powstawaniu gry "Wiedźmin", choć stanowiła tylko część pracy.

- Wiele osób porównuje powstawanie gry do produkcji filmu animowanego, a niektórzy... do konstrukcji wahadłowca, który startuje w kosmos! Wynika to ze skomplikowania procesu, bo w przypadku filmu różnice między scenariuszem a finalnym produktem nie są duże, zaś w grze scenariusz jest tylko jednym z elementów, a wyróżnikiem jest to, że gracz ma stałą kontrolę nad rozrywką - wyjaśnia Stan Just.

By dostarczyć graczom większych emocji, gry opierają się na sztucznej inteligencji i systemach przewidujących, jaki będzie ich kolejny ruch. O kulisach pracy nad grami i powstawaniu gry "Wiedźmin" więcej w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: "Eureka"

Prowadzi: Dorota Truszczak

Gość: Stan Just (CD Projekt Red)

Data emisji: 21.02.2017

Godzina emisji: 19.10

sm/mg

Czytaj także

Historia polskiego internetu. Embargo USA i maile na drzwiach

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2016 23:39
- Na początku lat 90. XX wieku było embargo z ramienia USA na dostęp krajów Europy Wschodniej do zaawansowanych technologii, które mogły posłużyć do celów militarnych - opowiada dr Maciej Kozłowski.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czy roboty zupełnie nas zastąpią? Wyzwania współczesnej nauki

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2016 01:49
- Robot, zgodnie z definicją, to urządzenie, które zastępuje człowieka. Prowadzi nas to do sytuacji, w której robot zastąpi wszystkie nasze funkcjonalności - mówi inżynier Błażej Żyliński.
rozwiń zwiń