Centrum Edukacji Medialnej

Jak to napisać ?

13.09.2017 11:19
Szkolenia medialne

Praktyczne warsztaty redagowania informacji na potrzeby mediów

Warsztat adresowany do osób, które mają za zadanie redagować, przygotowywać
i publikować informacje w mediach – poczatkujących dziennikarzy,  redaktorów periodyków branżowych, ekspertów różnych dziedzin, rzeczników prasowych, managerów public relations.


CELE SZKOLENIA:

Dostarczenie wiedzy o zasadach obowiązujących przy redagowaniu informacji w zależności od rodzaju medium, w których są zamieszczane.

Rozwinięcie  umiejętności redagowania informacji na potrzeby różnych rodzajów mediów tak, by  zawierały istotę tego co chcemy przekazać,  a jednocześnie były czytelne i atrakcyjne dla odbiorcy, do którego są kierowane.

 

WYKŁADOWCA:

Doświadczony dziennikarz prasowy, radiowy i telewizyjny, specjalista public relations – trener medialny.


FORMA:

Ćwiczenia praktyczne połączone z moderowanymi dyskusjami na temat zasad konstruowania informacji, tekstu dziennikarskiego, przygotowania wywiadu prasowego i na potrzeby mediów elektronicznych.

 

MIEJSCE:

Sale szkoleniowe Centrum Edukacji Medialnej Polskiego Radia – S.A., Warszawa,
al. Niepodległości 77/85.

 

CZAS:

14 godzin dydaktycznych (2 dni x 7 godzin dydaktycznych). Terminy podane są
w terminarzu szkoleń

PROGRAM

I Dzień:

  1. Rynek mediów ogółu odbiorców – zasady rządzące redagowaniem informacji.
  2. Prasa, radio, telewizja, internet – podstawowe różnice w przygotowywaniu tekstów na potrzeby mediów drukowanych i nowych mediów.
  3. Sztuka skutecznej komunikacji, czego oczekują odbiorcy.
  4. Struktura informacji, podstawowe pytania odbiorców komunikatu.
  5. Zasady przygotowywania informacji medialnej – czytajmy tytuły i leady.
  6. Unikat, Konkret, Kontrast – trzy filary poprawnej informacji medialnej.
  7. Ćwiczenia redakcyjne – dostosowywanie tekstu branżowego do potrzeb portalu informacyjnego, notka prasowa, krótka relacja z wydarzenia branżowego.

 

 II Dzień:

  1. News, reportaż, analiza branżowa, wywiad – różne formy aktywności medialnej.
  2. Komunikat prasowy – z czego składa się dobrze przygotowana informacja w mediach dla ogółu odbiorców.
  3. Język dziennikarza – synteza przekazu, język branżowy w mediach.
  4. Aktualność, Istotność, Bezstronność, Zwięzłość - składniki rzetelnego komunikatu prasowego.
  5. Dłuższe formy dziennikarskie w mediach ogółu odbiorców, „zasada trójkąta”
    w przygotowywaniu komunikatu.
  6. Ćwiczenia redakcyjne – opracowywanie komunikatów prasowych, pisanie tekstów dziennikarskich, relacje reporterskie przed kamerą, redagowanie informacji na podstawie wywiadu, skracanie tekstów na potrzeby redakcji.

 

ZGŁOSZENIE:

Wypełniony formularz "umowa-zgłoszenie"  należy przesłać do Centrum Edukacji  Medialnej PR - S.A., a po potwierdzeniu przez CEM  przyjęcia zgłoszenia,  przesłać kopię dowodu opłaty za szkolenie  najpóźniej na dwa tygodnie przed  jego rozpoczęciem. O zakwalifikowaniu na kurs decyduje kolejność zgłoszeń.

Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończeniu kursu.

KONTAKT:
22 645 54 88
22 645 90 39
22 645 95 03

Liczebność grupy – 8-15 osób

Koszt od osoby – 1.500 zł netto + 23% Vat

W powyższej kwocie zawarte są koszty dydaktyczne, pomocy szkoleniowych oraz serwisów kawowych i obiadu.

Opłatę za uczestnictwo z zaznaczeniem nazwy i terminu  szkolenia prosimy wpłacać na konto:

Polskie Radio - S.A., PKO BP S.A. nr konta: 95 1020 1026 0000 1002 0298 1389

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Nasz adres

al. Niepodległości 77/85
00-977 Warszawa

Mapa dojazdu:

Mapka dojazdu - kliknij aby powiększyc

Telefony

od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 - 16:00

22 645 95 03
22 645 94 04
22 645 54 88
22 645 90 39

Fax
22 645 59 65

E-mail
cem@polskieradio.pl

Nr Konta
Polskie Radio SA
PKO Bank Polski S.A.
95 1020 1026 0000 1002 0298 1389