Gospodarka

Już 120 start-upów otrzymało wsparcie Poland Business Starter

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2017 08:17
120 start-upów z całej Polski, spośród ponad pół tysiąca ubiegających się, otrzymało w ostatnich trzech latach pomoc w ramach konkursu Poland Business Starter. "Z konkursu wywodzą się ciekawe, innowacyjne marki" - mówi PAP twórca projektu Sebastian Kolisz. Zgłoszenia do IV edycji przyjmowane są do końca marca.
Start-up (zdjęcie ilustracyjne)
Start-up (zdjęcie ilustracyjne)Foto: Rawpixel.com/Shutterstock.com

Autorzy konkursu Poland Business Starter organizują Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (AIP), czyli praktyczne szkoły biznesu dla początkujących przedsiębiorców.

Konkurs składa się z czterech etapów. Benefity czerpią ci, którzy przejdą pierwszy z nich, czyli zainteresują organizatorów swoim pomysłem na biznes.

Do II etapu przechodzi 60 najciekawszych projektów, a ich pomysłodawcy otrzymują pakiet dwumiesięcznych szkoleń w Krakowie lub Wrocławiu. Spośród tych 60 projektów komisja konkursowa wybiera 20 pomysłów do III etapu, co oznacza, że trafiają one do struktur Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Inkubacja firmy w AIP trwa pół roku - w tym czasie specjaliści z AIP pomagają w rejestracji start-upu, wspierają administracyjnie i prawnie, organizują warsztaty. W ostatnim, IV etapie, sześć najlepiej rozwijających się firm otrzymuje symboliczne nagrody finansowe po 5-10 tys. zł oraz dalszą, kilkumiesięczną pomoc AIP.

- W Poland Business Starter nie chodzi o te symboliczne kwoty finansowe dla finalistów, ale przede wszystkim o to, jak merytorycznie młodzi przedsiębiorcy są przygotowywani do prowadzenia własnej działalności. Dzięki konkursowi mogą brać udział w szkoleniach prowadzonych przez wybitnych praktyków. Uczestnictwo w projekcie przygotowuje do dobrego startu w biznesie - zapewnia Sebastian Kolisz, który jest także dyrektorem AIP.

Najczęściej do udziału w Poland Business Starter aplikują studenci

Najczęściej do udziału w Poland Business Starter aplikują studenci, ale konkurs jest też otwarty dla osób niezwiązanych ze środowiskiem akademickim.

Zgodnie z wynikami wewnętrznych badań AIP, ponad połowa laureatów IV etapu konkursu nadal działa i odnosi sukcesy. Część start-upów, w tym beneficjentów II i III etapu, wciąż posiłkuje się dodatkową pracą na etacie.

- Z konkursu wywodzą się ciekawe, innowacyjne marki, często studenckie, których brand jest obecny w wielu mediach - zwraca uwagę Kolisz. Wśród beneficjentów Poland Business Starter są m.in. firmy: Ness, Milowe, Pangzi Ceramics.

- Przed konkursem robiliśmy wszystko nieprofesjonalnie, w garażu. Dzięki Poland Business Starter nabraliśmy tempa. To, co chcieliśmy zrobić w dwa lata, zrealizowaliśmy w rok - mówi aureatka konkursu Ewelina Lekka, założycielka firmy meblarskiej Lekka Furniture.

Jej wspólnik Jakub Bawoł podkreśla, że dzięki Poland Business Starter firma, wcześniej regionalna, rozwinęła działalność w całej Polsce. Bardzo sobie ceni też to, że laureaci Poland Business Starter także po zakończeniu konkursu mogą liczyć na wsparcie AIP.

Łączny koszt nagród to 300 tys. zł

Łączny koszt nagród (warsztaty, pomoc merytoryczna i dla zakwalifikowanych do IV etapu nagrody finansowe) to 300 tys. zł. Projekt sponsoruje firma UBS.

Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości działają w 24 miastach. Obecnie wspomagają rozwój 2 tys. start-upów.

PAP, awi

Zobacz więcej na temat: start-up startup
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Konkurs

Czytaj także

Banki stawiają na innowacyjne start-upy

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2017 18:00
Rynek finansowy staje się coraz bardziej zaawansowany technologicznie. Duża w tym zasługa innowacyjnych start-upów pracujących nad rozwiązaniami, które mogą zrewolucjonizować bankowość. Dlatego instytucje finansowe wybierają współpracę zamiast konkurencji z tymi podmiotami. Z początkiem marca PKO Bank Polski uruchomił kolejny konkurs dla innowacyjnych start-upów z branży finansowej. Celem jest ułatwienie komercjalizacji najlepszych i najbardziej innowacyjnych rozwiązań. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polskie start-upy podbijają świat

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2017 09:45
Dzięki rozwojowi handlu w internecie wiele nowych polskich firm z powodzeniem sprzedaje swoje produkty za granicą. Choć większość z nich to firmy małe, to w sieci radzą sobie całkiem dobrze - pisze "Gazeta Polska Codziennie".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ekspert: za 10 lat wszystkie korporacje będą współpracować ze start-upami

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2017 10:15
Coraz więcej korporacji współpracuje ze start-upami, trend ten będzie się utrzymywał i myślę, że za 10 lat już taka współpraca będzie standardem – mówi PAP dyrektor Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP) Sebastian Kolisz.
rozwiń zwiń