Gospodarka

Cała prawda o zakupach w internecie

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2014 12:28
Jeszcze sześć lat temu zakupy w sieci robiła jedna czwarta dorosłych internautów. Dziś już prawie co drugi - wynika z badania przygotowanego przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska.
Audio
  • O zakupach w internecie mówił w Radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości Łukasz Kiczma, wiceprzewodniczący Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska /Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Zakupy w internecie
Zakupy w internecieFoto: Glow Images

Do internetowych sklepów najbardziej przyciągają niskie ceny, informuje Łukasz Kiczma, wiceprzewodniczący Izby.

- Konsumenci wybierają przede wszystkim sklepy, które weryfikują na podstawie zdania osób najbliższych, co oznacza też bardzo słabe zaufanie e-klientów do opinii, które są już umieszczone w Internecie – dodaje Kiczma.

Co się liczy oprócz ceny?

Z badania firmy Gemius wynika, że w Internecie bardzo ważne są promocje i oferty specjalne.

- Ponad 50 proc. badanych internautów wskazało, że oprócz atrakcyjnej ceny, która przyciąga ich do robienia zakupów w sieci, liczą się również

Promocje czy rabaty, które mogą uzyskać – informuje Kiczma. – Ponad 60 proc. respondentów wskazuje jako argument za robieniem zakupów również niskie koszty dostawy – dodaje.

Co nas zniechęca?

Jak informuje Kiczma, 55 proc. internautów wskazuje, że nie robi zakupów w sieci ze względu na niemożność obejrzenia produktu z bliska, dotknięcia go.

Częstym powodem niekupowania przez internet jest również obawa o gwarancję i bezpieczeństwo płatności czy problemy z dostawą.

Co kupujemy najczęściej w sieci?

80 proc. badanych internautów wskazało, że najczęściej kupuje w sieci odzież, dodatki i akcesoria. 77 proc. wymieniło książki, płyty, filmy. Ok. 66 proc. wskazało na sprzęt RTV i AGD.

Ile średnio wydajemy na zakupy?

- E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, czyli na sprzęt RTV-AGD, elektronikę, meble. Średnio na sprzęt elektroniczny respondenci płacą 590 zł, za meble, elementy wystroju wnętrz – 300 zł, za obuwie – do 130 zł w czasie jednych zakupów – informuje Kiczma.

Kim jest e-klient?

Z badania wynika, że zakupy w Internecie robią najczęściej ludzi młodzi, dobrze wykształceni, pochodzący z większych miast oraz będący w relatywnie dobrej sytuacji materialnej.

- Średnie gospodarstwo domowe, które deklaruje robienie zakupów w Internecie, ma ponad 3000 zł przychodu – dodaje Kiczma.

Justyna Golonko, awi

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
www.dkkozienice.pl

Czytaj także

Handel w internecie rośnie jak na drożdżach

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2013 09:26
Polski handel elektroniczny, który w ub.r. wygenerował 21,5 mld zł, będzie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Biznes powinien to wykorzystać - informuje "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polski e-handel wszedł w złoty okres

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2014 08:16
Rynek rozwija się bardzo szybko i wciąż daleko mu do nasycenia. Obecnie może być wart już 25 miliardów złotych, a w tym roku przekroczy 30 miliardów - pisze "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Promocje w sklepach internetowych - obalamy mity

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2014 10:20
W sieci możemy znaleźć wiele produktów i usług w promocyjnych cenach. Czy kupując towar w promocji mamy takie same prawa jak w przypadku zakupu produktu ze standardowej oferty sklepu?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Handel: Prawdziwy boom na żywność kupowaną w sieci

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2014 13:58
Zakupy artykułów spożywczych on line są coraz bardziej popularne. Już co czwarty internauta deklaruje, że zdarzyło mu się ich dokonać . To blisko dwa razy więcej niż przed rokiem i trzy razy więcej niż przed dwoma laty.
rozwiń zwiń

Czytaj także

CBOS: co drugi Polak robi zakupy przez Internet

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2014 11:58
Jeszcze 6 lat temu zakupy w sieci robiła jedna czwarta dorosłych, dziś z internetu w takim celu korzysta co drugi (47 proc.) badany - podał CBOS.
rozwiń zwiń