Gospodarka

Ekspert o Centralnym Porcie Komunikacyjnym w Stanisławowie: to dobra lokalizacja

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2017 19:35
Rząd przyjął koncepcje budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Stanisławowie, 45 kilometrów od centrum Warszawy. Według ekspertów, koncepcja budowy nowego węzła komunikacyjnego i jego lokalizacja to dobry wybór.
Audio
  • Dlaczego wybór budowy nowego portu lotniczego zlokalizowanego 45 km od Warszawy, to dobry projekt, uzasadnia w Ekspressie Gospodarczym radiowej Jedynki Sebastian Gościniarek, ekspert branży lotniczej firmy BBSG./Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Potrzebujemy takiego portu z jednej zasadniczej przyczyny  port w Warszawie się zapycha i za kilka lat będzie miał problem z obsłużeniem rosnącego ruchu lotniczego.
Potrzebujemy takiego portu z jednej zasadniczej przyczyny – port w Warszawie się zapycha i za kilka lat będzie miał problem z obsłużeniem rosnącego ruchu lotniczego.Foto: Pixabay

− Rekomendujemy, aby Port Solidarność powstał w miejscowości Stanisławów w gminie Baranów - mówił  na konferencji prasowej pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu, Mikołaj Wild.

− To dobra lokalizacja - oceniał w radiowej Jedynce Sebastian Gościniarek, ekspert branży lotniczej firmy BBSG.

Lokalizacja bardzo dobra ze względu na przyszłe połączenia kolejowe

Jak dodaje, lokalizacja na pewno jest dobra ze względu na dobre położenie pod kątem przyszłych połączeń kolejowych.


Czytaj więcej
wild pap 1200.jpg
Rząd rekomenduje budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego w gminie Baranów

− A te są niezmiennie ważne dla takiego portu, mówi gość radiowej Jedynki.

45 km od Warszawy nie stanowi problemu

Jak dodaje, odległość około 45 kilometrów od centrum Warszawy, nie stanowi problemu.

− Są porty o charakterze hubu, oddalone dalej od aglomeracji, którą obsługują, gdzie ruch odbywa się płynnie, mówi ekspert.

− Stąd dyskusja powinna dotyczyć nie odległości ale sposobu, jakim uda się te odległośc pokonać, mówi gość Ekspressu Gospodarczego.

Zdaniem eksperta, taka inwestycja jest potrzebna, i dyskusja może dotyczyć już nie pytania „czy budować” ale ewentualnie gdzie ma powstać CPK.

− Sądzę, że lokalizacja wybrana przez rząd i poparcie koncepcji budowy nowego portu lotniczego na zachód od Warszawy to dobre rozwiązanie.

− Potrzebujemy takiego portu z jednej zasadniczej przyczyny – port w Warszawie się zapycha i za kilka lat będzie miał problem z obsłużeniem rosnącego ruchu lotniczego, mówi Sebastian Gościniarek.

Lotnisko Chopina do zamknięcia?

I dodaje, że po uruchomieniu CPK, stołeczne lotnisko im. Fryderyka Chopina powinno zostać zamknięte, a teren zagospodarowany inaczej.

Działanie CPK odczują też inne lotniska w kraju.

Dominik Olędzki, jk

Zobacz więcej na temat: lotnictwo transport
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak