Gospodarka

Pasażerowie nie zrazili się do Ryanaira. Więcej klientów niż rok temu

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2017 13:49
Pasażerowie nie zrazili się do linii Ryanair, mimo że lotnicza spółka musiała odwołać w ostatnim czasie ponad 2100 lotów. Jak poinformował przewoźnik, we wrześniu tego roku z jego samolotów skorzystało o 10 procent więcej klientów niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
Pasażerowie nie zrazili się do Ryanaira
Pasażerowie nie zrazili się do RyanairaFoto: Shutterstock

Ryanair podał także, że we wrześniu jego maszyny były wypełnione średnio w 97 procentach. Taki wynik zanotowano trzeci miesiąc z rzędu.

Ryanair z problemami, pasażerowie też

Kłopoty firmy zaczęły się po zmianie prawa, kiedy okazało się, że Ryanair będzie musiał zmienić sposób pracy załóg lotniczych. W połowie września spółka ogłosiła odwołanie 2100 lotów, również z i do Polski. Poszkodowanym klientom Ryanair, w ramach rekompensaty, oferował vouchery o wartości 40 funtów, co spotkało się z ostrą reakcją pasażerów, ale nie tylko - w myśl europejskich przepisów, przewoźnik w takiej sytuacji ma obowiązek zaoferować klientom alternatywne sposobu transportu, na przykład odsyłając do innej firmy lotniczej.

Kolejne kilkanaście tysięcy lotów odwołanych

Pod koniec września Ryanair poinformował o zmianach w zimowym rozkładzie. Odwołanych ma zostać kolejne 18 tysięcy lotów. Ma to dotknąć nawet 700 tysięcy pasażerów.

...a linie Monarch bankrutem

W dużo gorszej sytuacji znalazły się jednak piąte co do wielkości linie lotnicze w Wielkiej Brytanii, Monarch Airlines. Spółka stała się niewypłacalna i ogłosiła upadłość. W akcję przetransportowania do kraju klientów upadłej firmy zaaganżowało się brytyjskie państwo, dostarczając kilkadziesiąt samolotów czarterowych.

NRG, BBC, Ryanair, md

Zobacz więcej na temat: Ryanair lotnictwo transport
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak