Gospodarka

Ubezpieczenia czeka e-rewolucja

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2017 17:06
Adam Czerniak z Polityki Insight i wykładowca w Szkole Głównej Handlowej wyjaśnia w rozmowie z Sylwią Zadrożną, dlaczego digitalizacja, czyli wykorzystanie internetu, tak powszechne już w bankowości, wciąż raczkuje w ubezpieczeniach.
Audio
  • Dlaczego ubezpieczycieli czeka e-rewolucja, czyli digitalizacja dizałalności i sprzedaży i co to oznacza dla nich samych i ich klientów, mówi w podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Sopocie w Polskim Radiu 24 Adam Czerniak z Polityki Insight./ylwia Zadrożna, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Polscy ubezpieczyciele nie oferują jeszcze zawarcia pełnej umowy w sieci
Polscy ubezpieczyciele nie oferują jeszcze zawarcia pełnej umowy w sieciFoto: pixabay

Jak podkreśla, wynika to przede wszystkim z braku takiej oferty.

Polscy ubezpieczyciele nie oferują jeszcze zawarcia pełnej umowy w sieci

− O ile niektóre produkty ubezpieczeniowe możemy zamówić w sieci, to nadal w Polsce nie ma jeszcze rozwiązania umożliwiającego przeprowadzenie zawarcia ubezpieczeniowego od początku do końca przez komputer czy telefon komórkowy, mówi gość Polskiego Radia 24.

e-ubezpieczeniom przeszkadzają bariery prawne

Jak jednocześnie dodaje, przyczyną tego stanu rzeczy są występujące bariery prawne.

Wiele umów i dokumentów tylko w formie pisemnej

I wymienia najważniejszą – wymóg zawarcia niektórych umów ubezpieczenia w formie pisemnej.

Ponadto, jak dodaje, przy ubezpieczeniach na życie, wiele dokumentów o naszym zdrowiu, również musi mieć formę pisemną.

Ostre wymogi ochrony danych osobowych

Do tego, dorzuca, dochodzą kwestie ochrony danych osobowych, które są dużym wyzwaniem dla ubezpieczycieli, zobowiązanych do odpowiedniego zabezpieczenia takich baz danych.

Ubezpieczenia jak bankowość – coraz ich więcej w naszym życiu

Do tego, jak zauważa gość PR24, wielu Polaków nie ma jeszcze świadomości, że ubezpieczenia, tak jak bankowość, towarzyszą nam w codziennym życiu.

− Polacy często myślą, że ubezpieczenie obejmuje OC czy AC auta, polisę na życie podpisywaną co kilka lat, tymczasem wkracza ono coraz bardziej w nasze życie – np. przy wyjeździe na urlop, mówi Adam Czerniak.

Jak dodaje, liczy na to, że dzięki digitalizacji ubezpieczeń będzie rosła świadomość konsumentów o produktach ubezpieczycieli i tym samym wzrośnie sprzedaż polis.

Digitalizacja obniży koszty w ubezpieczeniach, ale najpierw będzie sporo kosztować

Gość Polskiego Radia zauważa jednocześnie, że digitalizacja w ubezpieczeniach sporo kosztuje.

− Z jednej strony budowa wszystkich rozwiązań w sieci i aplikacji na urządzenia mobilne jest droga, z drugiej – są one bardzo skomplikowane, bazujące na ciągłej wycenie, aktualizacji ryzyka, kosztów itd., mówi gość Polskiego Radia.

A to oznacza, że w długim okresie, digitalizacja poprzez poprawę zarządzania obniży na pewno koszty, ale w pierwszym – na pewno będzie sporo kosztować i wiązać się z restrukturyzacja, także zatrudnienia, podkreśla Czerniak.

Dyskusja o digitalizacji ubezpieczeń odbyła się podczas jednego z jeden z paneli, jaki odbył się w ramach Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.

Sylwia Zadrożna, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak ubezpieczyciele wspierają polską gospodarkę?

Ostatnia aktualizacja: 10.05.2017 09:19
W Sopocie trwa V Kongres Polskiej Izby Ubezpieczeń. Branża ta zatrudnia prawie 200 tysięcy osób, w ubiegłym roku w postaci podatków dochodowych od aktywów oraz dywidend od spółek Skarbu Państwa odprowadziła do budżetu ponad półtora miliarda złotych.
rozwiń zwiń