Gospodarka

Banki będą musiały oddać nawet kilkaset milionów złotych?

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2017 08:00
Jeśli okaże się, że banki nieskutecznie informowały klientów o podwyżkach, będą musiały oddać nawet kilkaset milionów złotych – informuje środowy "Puls Biznesu".
W polskich bankach rozdzwoniły się dzwonki alarmowe.
W polskich bankach rozdzwoniły się dzwonki alarmowe.Foto: Anton Violin/Shutterstock.com

Jak zauważa gazeta, Bydgoszcz jest ostatnio miejscem częstych wycieczek bankowców, szczególnie z działów prawnych, compliance i IT. To wszystko za sprawą urzędującej tam miejscowej delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który od kilku miesięcy trzęsie branżą bankową. Bydgoszcz zajmuje się m.in. problematyką tzw. trwałego nośnika.

Trwały nośnik to np. papier, płyta CD/DVD, pendrive umożliwiający konsumentowi bądź przedsiębiorcy przechowywanie informacji w sposób umożliwiający do niego dostęp. "PB" wyjaśnia, że nośnik tego typu pozwala na odtworzenie informacji w niezmienionej postaci - bez ingerencji nadawcy wiadomości.

W polskich bankach rozdzwoniły się dzwonki alarmowe

O trwałym nośniku głośno zrobiło się w styczniu - czytamy w artykule. Nastąpiło to po wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie sporu organizacji konsumentów w Austrii z lokalnym bankiem BAWAG. Klienci BAWAG stwierdzili, że informacje przekazywane im przez bank za pośrednictwem skrzynki mejlowej nie spełniają wymogów trwałego nośnika, ponieważ nadawca może zmienić treść korespondencji, zatem niezachowany jest wymóg braku ingerencji. Trybunał przyznał im rację.

W polskich bankach rozdzwoniły się dzwonki alarmowe. Wyrok Trybunału oznacza, że skoro skrzynka w serwisie nie jest trwałym nośnikiem, to wszystkie informacje przekazane klientowi tą drogą np. o podwyżkach opłat i prowizji, oprocentowania, zmianach regulaminów, nie zostały skutecznie dostarczone - zaznacza gazeta.

PAP, awi

Zobacz więcej na temat: bank banki puls biznesu
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Słaby kwartał banków

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2017 08:13
Kurczy się sieć oddziałów i ubywa etatów w sektorze, a wynik za I kw. jest najsłabszy od siedmiu lat - pisze we wtorek "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Technologie ułatwiają korzystanie z usług bankowych, ale czy są bezpieczne?

Ostatnia aktualizacja: 06.07.2017 09:05
Banki starają się sprawić, aby otwarcie konta było jak najbardziej przyjemne i wymagało od nas jak najmniej zachodu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kredyty hipoteczne: trzy banki na celowniku UOKiK. Co Urząd im zarzuca?

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2017 14:20
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w poniedziałek o wszczęciu postępowań przeciwko Deutsche Bank, Getin Noble Bank i Raiffeisen Bank Polska. Wątpliwości Urzędu wzbudziły niejasne zasady ustalania kursów walut przy kredytach hipotecznych.
rozwiń zwiń