Gospodarka

Ryanair odwołuje kolejne 18 tys. lotów. Pasażerowie dostaną vouchery

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2017 17:08
Tanie linie lotnicze Ryanair odwołują kolejne połączenia - tym razem w zimowym rozkładzie, z którego zniknie 18 tys. lotów, w tym te z i do Polski.
Audio
  • Tanie linie lotnicze Ryanair odwołują kolejne połączenia - relacja Adama Dąbrowskiego z Londynu (IAR)
Ryanair odwołuje kolejne loty
Ryanair odwołuje kolejne lotyFoto: Shutterstock.com/Michael Cyran

Chodzi o okres pomiędzy listopadem a marcem.

Na liście odwołanych połączeń są między innymi te pomiędzy Szczecinem a Edynburgiem, Hamburgiem a Katowicami, Newcastle a Gdańskiem, Modlinem a Salonikami, Trapani a Krakowem, Wrocławiem a Warszawą i Gdańskiem a Warszawą.

Niedawno linie zostały zmuszone do nagłego odwołania ponad dwóch tysięcy październikowych lotów. Wszystko przez błąd przy tworzeniu grafiku urlopów, w rezultacie czego przewoźnik nie dysponował wystarczającą liczbą pracowników. Teraz Ryanair chce uniknąć powtórki.

Firma oferuje pasażerom vouchery, które będą mogli wykorzystać na przyszłe podróże, ale jak donosi Sky News, nie będą one obowiązywać np. w okresie Bożego Narodzenia.

Jakie prawa mają pasażerowie odwołanych lotów?

Pasażerowie odwołanych lotów mają prawo do zwrotu kosztów biletów albo w określonych sytuacjach odszkodowania, wyjaśniała w rozmowie z Naczelną Redakcją Gospodarczą Polskiego Radia Eliza Jakubowska z Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

- W przypadku odwołania lotu pasażer ma prawo do zwrotu w terminie 7 dni kosztów zakupu biletów lub zmiany planu podróży, które poniósł. Jeżeli nie został poinformowany na 14 dni przed planowym lotem o jego odwołaniu lub został poinformowany w krótszym czasie i przewoźnik nie zaproponował mu alternatywnego przelotu w czasie określonym przez przepisy, przysługuje mu odszkodowanie od 250 euro do 600 euro – mówiła ekspertka.

Jeśli pasażer, którego lot anulowano, takiej informacji nie otrzyma, powinien sam złożyć reklamację.

- Jeżeli w ciągu 30 dni przewoźnik nie odpowie nam na tę reklamację albo będzie ona dla nas niesatysfakcjonująca, wtedy można złożyć skargę do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego i my jako Komisja Ochrony Praw Pasażerów wszczynamy postępowanie administracyjne, wzywamy przewoźnika do złożenia wyjaśnień i na podstawie dokumentów przedstawionych przez przewoźnika wydajemy decyzję, w której stwierdzamy, czy przewoźnik naruszył przepisy rozporządzenia, czy ich nie naruszył – mówi Eliza Jakubowska.

IAR/Polskie Radio, awi

Zobacz więcej na temat: Ryanair lotnictwo transport
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Linie Ryanair odwołały ponad 100 polskich lotów. Jak uzyskać odszkodowanie?

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2017 11:38
Irlandzkie linie lotnicze Ryanair odwołały w ciągu kolejnych sześciu tygodni ponad 100 lotów z i do lotnisk w Polsce, co może wpłynąć na utrudnienia dla ponad 19 tys. pasażerów - wynika z analizy PAP. Przyczyną jest błędne zaplanowanie urlopów pilotów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ryanair rozpoczyna wypłatę odszkodowań za odwołane loty

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2017 19:47
Irlandzka linia lotnicza Ryanair jeszcze w środę rozpocznie wypłatę pierwszych 63 tys. odszkodowań pasażerom, którym odwołała loty. Przysługuje im, wg rozporządzenia EU261, m.in. pełna refundacja niewykorzystanego biletu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ryanair odwołuje kolejne loty. Wyda 25 mln euro na odszkodowania

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2017 10:00
Ryanair odwołał 2100 lotów, które miały być realizowane do końca października. Jest to 2 proc. jego siatki połączeń. Przewoźnik podał, że problem dotyczy 315 tys. pasażerów. Jeśli chodzi o połączenia z i do Polski, to anulowano ponad 100 lotów, m.in. dzisiejsze rejsy z Londynu do Rzeszowa i Poznania.
rozwiń zwiń