X
Aby nas słuchać lub oglądać potrzebujesz najnowszego Adobe Flash Player | Pobierz Flash
POLSKIE RADIO - HISTORIE DOBRZE OPOWIADANE OD 90 LAT
Wiadomości

Sprawdzian szóstoklasisty z Operonem 2014: uczniowie zakończyli próbny egzamin

09.01.2014
Sprawdzian szóstoklasisty z Operonem 2014: uczniowie zakończyli próbny egzamin
Foto: Glow Images/East News
W czwartek uczniowie z całej Polski podeszli do próbnego sprawdzianu szóstoklasisty z wydawnictwem Operon. Odpowiedzi znane będą w piątek.

W czwartek 9 stycznia zakończył się próbny sprawdzian szóstoklasisty z Operonem. Uczniowie mogli potworzyć oraz sprawdzić swoją wiedzę potrzebną do sprawdzianu szóstoklasisty, który odbędzie sie 1 kwietnia 2014 r.

Sprawdzian szóstoklasisty 2013. Arkusze >>>

Na egzaminie znalazły się pytania z języka polskiego, matematyki, historii i przyrody. Zadania pogrupowano na takie obszary, jak: czytanie, pisanie, korzystanie z informacji, zadania logiczne i wykorzystywanie wiedzy w praktyce.

Minister edukacji nie poradziła sobie z testem szóstoklasisty >>>

Odpowiedzi na pytania egzaminacyjne opublikowane zostaną w piątek.

Próbny sprawdzian szóstoklasisty z Operonem to coroczna akcja edukacyjna organizowana dla uczniów szóstych klas szkoły podstawowej. Pierwszy raz odbyła się 4 marca 2009. Do sprawdzianu przystąpiło wtedy ponad 200 tysięcy uczniów z całej Polski.

Wyniki egzaminu znane będą w marcu.

Operon, bk

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
    aby dodać komentarz
    brak

    Czytaj także

    Sprawdzian szóstoklasisty 2013. CKE: wszystko zgodnie z procedurami

    04.04.2013
    Egzamin dla szóstoklasistów w Szkole Podstawowej nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie
    Egzamin dla szóstoklasistów w Szkole Podstawowej nr 21 im. Królowej Jadwigi w LublinieFoto: PAP/Wojciech Pacewicz
    - Sprawdzian dla szóstoklasistów przebiegł prawidłowo, wszystko odbyło się zgodnie z procedurami - poinformowała wicedyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Mariola Konopka.

    Do niewielkich zakłóceń spowodowanych opadami śniegu doszło w dwóch szkołach w województwie mazowieckim - w Mordach i na warszawskim Wilanowie. Jak poinformowała dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie Anna Frenkiel, sprawdzian szóstoklasistów rozpoczął się tam z 10-minutowym opóźnieniem.
    SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY 2013: JAKIE BYŁY ZADANIA?>>>
    Również w kilku szkołach w województwie podlaskim sprawdzian rozpoczął się z kilkuminutowym opóźnieniem. Jak poinformowała dyrektor OKE w Łomży Jolanta Gołaszewska, również tam powodem opóźnienia były złe warunki pogodowe, które utrudniły dzieciom dotarcie na czas.
    SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY 2013: BYŁ ŁATWIEJSZY OD PRÓBNEGO>>>
    Sprawdzian szóstoklasisty
    Prawie 363 tys. szóstoklasistów przystąpiło w czwartek do sprawdzianu podsumowującego ich sześcioletnią edukację w szkole podstawowej. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem obowiązkowym, muszą go napisać wszyscy uczniowie. Przystąpienie do sprawdzianu jest jednym z warunków ukończenia szkoły.
    Na sprawdzianie badany i oceniany był poziom osiągnięć uczniów w zakresie pięciu obszarów umiejętności: czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji oraz wykorzystywania wiedzy w praktyce.
    SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY - INFORMACJE OGÓLNE>>>
    Każdy uczeń otrzymał taki sam zestaw zadań wraz z kartą odpowiedzi (zwany zestawem egzaminacyjnym). Sprawdzian składał się głównie z zadań zamkniętych, w których trzeba wybrać poprawną odpowiedź spośród podanych. Uczeń musiał rozwiązać też kilka zadań otwartych i napisać krótki tekst.
    SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY: PIERWSZY POWAŻNY TEST>>>
    Prace uczniów będą sprawdzane i punktowane przez specjalnie przygotowanych i przeszkolonych egzaminatorów . Maksymalnie na sprawdzianie można uzyskać 40 punktów. Wyniku sprawdzianu nie odnotowuje się na świadectwie szkolnym.
    SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY: UCZEŃ SPRAWDZI SWOJE UMIEJĘTNOŚCI>>>
    Sprawdzianu nie można nie zdać. Wynik ma znaczenie tylko informacyjne i nie powinien być podstawą do prowadzenia jakiejkolwiek selekcji. Każdy uczeń, który ukończył szkołę podstawową, niezależnie od wyników sprawdzianu, musi być przyjęty do gimnazjum w swoim rejonie.
    NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY OD 2015>>>
    PAP, CKE, kk

    Czytaj także

    Sprawdzian szóstoklasisty 2013. Arkusze

    04.04.2013
    Sprawdzian szóstoklasisty 2013. Arkusze
    Foto: PAP/Wojciech Pacewicz
    Szóstoklasiści napisali w czwartek swój pierwszy egzamin. Publikujemy arkusze.

    >>>ARKUSZ - ZESTAW ZADAŃ DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM<<<

    Sprawdzian szóstoklasisty

    Prawie 363 tys. szóstoklasistów przystąpiło w czwartek do sprawdzianu podsumowującego ich sześcioletnią edukację w szkole podstawowej. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem obowiązkowym, muszą go napisać wszyscy uczniowie. Przystąpienie do sprawdzianu jest jednym z warunków ukończenia szkoły.
    SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY 2013: BYŁ ŁATWIEJSZY OD PRÓBNEGO>>>
    Na sprawdzianie badany i oceniany był poziom osiągnięć uczniów w zakresie pięciu obszarów umiejętności: czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji oraz wykorzystywania wiedzy w praktyce.
    SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY - INFORMACJE OGÓLNE>>>
    Każdy uczeń otrzymał taki sam zestaw zadań wraz z kartą odpowiedzi (zwany zestawem egzaminacyjnym). Sprawdzian składał się głównie z zadań zamkniętych, w których trzeba wybrać poprawną odpowiedź spośród podanych. Uczeń musiał rozwiązać też kilka zadań otwartych i napisać krótki tekst.
    SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY: PIERWSZY POWAŻNY TEST>>>
    Prace uczniów będą sprawdzane i punktowane przez specjalnie przygotowanych i przeszkolonych egzaminatorów   . Maksymalnie na sprawdzianie można uzyskać 40 punktów. Wyniku sprawdzianu nie odnotowuje się na świadectwie szkolnym   .
    SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY: UCZEŃ SPRAWDZI SWOJE UMIEJĘTNOŚCI>>>
    Sprawdzianu nie można nie zdać. Wynik ma znaczenie tylko informacyjne i nie powinien być podstawą do prowadzenia jakiejkolwiek selekcji. Każdy uczeń, który ukończył szkołę podstawową, niezależnie od wyników sprawdzianu, musi być przyjęty do gimnazjum w swoim rejonie.
    NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY OD 2015>>>
    CKE, kk

    Czytaj także

    Minister edukacji nie poradziła sobie z testem szóstoklasisty

    13.05.2013
    Krystyna Szumilas
    Krystyna SzumilasFoto: men.gov.pl
    Szefowa resortu edukacji Krystyna Szumilas dostała tylko połowę punktów za odpowiedź na pytanie z testu szóstoklasisty - informuje RMF FM.

    Polecenie, na które Szumilas miała udzielić odpowiedzi brzmiało: "Napisz w dwóch, trzech zdaniach, dlaczego należy poprawnie mówić i pisać".

    "Ponieważ słuchają nas inni i musimy być zrozumiali dla innych. Wypowiedź musi być logiczna, musi być zrozumiała dla słuchacza, bo to od nas zależy, czy ten, kto nas słucha, rozumie to, co mówimy" - odpowiedziała Krystyna Szumilas.

    Wypowiedź pani minister przeanalizowały dwie nauczycielki-polonistki, które nie wiedziały, kogo oceniają. Uznały, że za samą treść można dać w tym przypadku jeden punkt, ale za poprawność językową nie należy się żaden. Wytłumaczyły to tym, że zgodnie z kluczem wypowiedź powinna mieć związek z poleceniem, a także być zbudowana ze zdań pojedynczych lub zdania złożonego. Odpowiedź Szumilas nie spełniła tych warunków.

    RMF FM, mr

    Czytaj także

    Sprawdzian szóstoklasisty 2013. Wstępne informacje o wynikach

    28.06.2013
    Zdjęcie ilustracyjne
    Zdjęcie ilustracyjneFoto: Glow Images/East News
    Do sprawdzianu, który odbył się 4 kwietnia, przystąpiło w całym kraju ponad 357 tys. uczniów.

    Uczniowie uzyskali najwyższe wyniki za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność czytania, dobrze poradzili sobie z pisaniem, a nieco słabiej z zadaniami wymagającymi wykorzystywania wiedzy w praktyce.

    10 zadań sprawdzało umiejętność czytania. Za ich wykonanie można było otrzymać 10 pkt. Średni wynik uzyskany przez szóstoklasistów wyniósł 7,30 pkt.
    Umiejętność pisania sprawdzały dwa zadania, z których jedno polegało na napisaniu listu zachęcającego koleżankę/kolegę do przeczytania ciekawej książki, a drugie na uzasadnieniu, dlaczego należy poprawnie mówić i pisać. Za ich wykonanie uczeń mógł otrzymać 10 pkt. Średni wynik, jaki uczniowie uzyskali za tę umiejętność, wyniósł 6,34 pkt.
    Rozumowanie sprawdzano sześcioma zadaniami. Uczeń mógł uzyskać za ich rozwiązanie maksymalnie 8 pkt. Średni wynik w tym obszarze wyniósł 4,16 pkt.
    Celem czterech zadań było sprawdzenie umiejętności korzystania z informacji. Za te zadania można było otrzymać 4 pkt. Średni uzyskany wynik to 2,48 pkt.
    Umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce sprawdzały cztery zadania, za które można było uzyskać 8 pkt. Średnio uczniowie uzyskiwali za rozwiązanie zadań z tego obszaru 3,75 pkt.

    /

    Tabelka ze strony cke.edu.pl
    cke.edu.pl, kk