Mariusz Staniszewski członkiem zarządu Polskiego Radia

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2017 16:11
W czwartek Rada Mediów Narodowych wybrała Barbarę Stanisławczyk na prezesa zarządu Polskiego Radia. Drugim członkiem zarządu został Mariusz Staniszewski.
Mariusz Staniszewski
Mariusz StaniszewskiFoto: PAP/Wprost/Arek Markowicz

Mariusz Staniszewski urodził się 12 marca 1970 roku we Wrocławiu. Jest absolwentem nauk politycznych na Uniwersytecie Wrocławskim. Jako dziennikarz zaczął pracować w 1993 r. W 2001 r. został zastępcą redaktora naczelnego najbardziej opiniotwórczego wówczas na Dolnym Śląsku dziennika "Słowo Polskie".

Po przeniesieniu się do Warszawy pracował m.in. w "Polsce The Times", „Dzienniku Gazecie Prawnej. Był także zastępcą redaktora naczelnego "Wprost", publicystą tygodnika "Do Rzeczy" oraz redaktorem naczelnym kwartalnika "Rzeczy Wspólne". Kierował również działem krajowym "Rzeczpospolitej".

Mariusz Staniszewski brał udział w konkursie na prezesa Polskiego Radia. Podczas rozmowy z członkami Rady Mediów Narodowych mówił o działaniach jakie podjąłby trafiając do zarządu publicznego radia. - Jeśli chce się wzmocnić te kilka anten, którymi dysponuje Polskie Radio, to przede wszystkim trzeba wzmocnić markę - mówił. - Doprowadzić do tego, żeby ona była atrakcyjna dla ludzi, którzy wchodzą na rynek medialny, którzy zaczynają słuchać radia - dodał. Jak zaznaczył, nie chodzi mu jedynie o ludzi w wieku, np. 12 czy 14 lat, ale też tych, którzy są starsi i szukają "trochę bardziej ambitnej muzyki, informacji".

Staniszewski podczas spotkania z RMN tłumaczył też powody, dla których wystartował w konkursie na prezesa Polskiego Radia. - Zdecydowałem się kandydować w tym konkursie ponieważ radio publiczne jest jedną z ostatnich instytucji na rynku medialnym, która pozwala na myślenie o dziennikarstwie, jak o sztuce dziennikarskiej, a nie jak o infotainment - oświadczył.

Jak dodał wyścig prywatnych mediów elektronicznych doprowadza do tego, że w wielu aspektach sens dziennikarstwa się zaciera. W jego ocenie tradycja radia publicznego, struktura oraz zaplecze techniczne i intelektualne pozwala, aby "myśleć o tej instytucji w kategoriach misji i poważnego wyzwania". - To radio publiczne powinno wyznaczać standardy i kierunki, w których powinno iść dziennikarstwo, nie tylko radiowe w Polsce - zaznaczył podczas wysłuchania.

aj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Prezes Polskiego Radia: nasze anteny są misyjne, kulturotwórcze, pielęgnują pamięć historyczną

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2017 13:43
Jak będzie wyglądać przyszłość Polskiego Radia? O szczegółach mówiła w radiowej Jedynce i Polskim Radiu 24 prezes publicznego radia dr Barbara Stanisławczyk, która została wybrana na kolejną kadencję.
rozwiń zwiń