Warszawa z dofinansowaniem na inwestycje komunikacyjne

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2017 14:05
- Ponad 2,6 mld złotych, które miasto stołeczne Warszawa otrzyma od UE na dofinansowanie miejskich inwestycji komunikacyjnych, zostanie przeznaczonych na rozbudowę II linii metra, budowę nowych tras tramwajowych oraz przebudowę ul. Wał Miedzeszyński.
Warszawskie metro, zdjęcie ilustracyjne
Warszawskie metro, zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Grand Warszawa

We wtorek władze Warszawy podpisały kolejne umowy na dofinansowanie z Unii Europejskiej miejskich inwestycji komunikacyjnych. Na konferencji prasowej wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski podkreślił, że dofinansowanie z UE służyć będzie poprawie jakości transportu miejskiego i jakości poruszania się po Warszawie. - Jest to największa podpisywana w tym roku umowa o dofinansowanie - zaznaczył.

- Te ponad 2,5 mld złotych to środki, które trafią przede wszystkim na budowę metra na Bródno i na Bemowo oraz środki, które trafią na realizację dwóch bardzo ważnych linii tramwajowych na Wilanów i na Gocław. A także na (...) przebudowę układu drogowego w południowej obwodnicy Warszawy w powiązaniu z Wałem Miedzeszyńskim - poinformował Olszewski.

Zdaniem prezesa Metra Warszawskiego Jerzego Lejka, dofinansowanie z UE "to bardzo ważne pieniądze dla rozwoju metra". - Ta kwota, która zostanie uzyskana przez Miasto Stołeczne Warszawa na inwestycje "metrowskie", zostanie przeznaczona na realizację kolejnego etapu rozbudowy drugiej linii metra - oświadczył. Do obecnie budowanych stacji (trzech na Woli oraz trzech na Pradze-Północ i Targówku) dojdą trzy stacje na północy oraz dwie na zachodzie. Jak podkreślono w informacji prasowej, to 6 km nowej trasy. W ramach dofinansowania kupionych zostanie także 17 nowych pociągów metra.

Z kolei Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich, podkreślił, że Tramwaje Warszawskie dostaną z UE ponad 600 mln zł dofinansowania do budowy linii tramwajowej do Wilanowa i na Gocław, kupno 68 tramwajów i budowę zajezdni na Annopolu. - To ogromna, największa w Polsce inwestycja tramwajowa - zaznaczył. Linia do Wilanowa będzie miała niemal 12 km długości i 18 przystanków. Jej trasa będzie prowadzić od Dworca Zachodniego ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., Rakowiecką, Belwederską i Jana III Sobieskiego do osiedli mieszkaniowych na dawnych polach wilanowskich.

Tramwaje Warszawskie zaplanowały także budowę dwóch odgałęzień: ulicą J. Gagarina - na Sielce i św. Bonifacego - na Stegny. Projekt to także zakup 50 dwukierunkowych tramwajów.

Linia na Gocław o długości niemal 4 km, z ośmioma przystankami pobiegnie od al. J. Waszyngtona wzdłuż wschodniego brzegu Kanału Wystawowego, potem korytarzem al. Tysiąclecia, ul. gen. T. Bora-Komorowskiego i skończy się pętlą w okolicach Trasy Siekierkowskiej.

pr

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wojewoda mazowiecki: metro jest budowane i nic temu przedsięwzięciu nie grozi

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2017 17:10
Wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera odniósł się do kwestii cofnięcia wydanej przez niego pozwolenia na budowę stacji metra Księcia Janusza na odcinku zachodnim II linii metra. – Chciałem uspokoić wszystkich mieszkańców Warszawy. Metro jest budowane i będzie budowane – mówi Sipiera i zaprasza wiceprezydent Renatę Kaznowską na spotkanie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dziś Europejski Dzień bez Samochodu. Komunikacja w wielu miastach Polski jest bezpłatna

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2017 07:32
Akcja ma zachęcić wszystkich zmotoryzowanych, by przesiedli się z samochodów do komunikacji miejskiej. Tym samym promuje tworzenie komunikacji efektywnej, korzystnej ekonomicznie i minimalizującej szkodliwy wpływ pojazdów na środowisko.
rozwiń zwiń