X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Nalepa Tadeusz

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2008 10:10
Przyczepa, przylepa - prostacko i do rymu. Po latach Tadeusz Nalepa śmiał się z tych przezwisk, ale w szkole bardzo mu przeszkadzały.

fot. breakout.pl

Przyczepa, przylepa - prostacko i do rymu. Po latach Tadeusz Nalepa śmiał się z tych przezwisk, ale w szkole bardzo mu przeszkadzały. Głównie z tego powodu nie lubił występować pod własnym nazwiskiem. Przemógł się dopiero, gdy spostrzegł, że nazwisko Nalepa dużo znaczy w polskiej muzyce.

Muzykowanie zaczęło się dla ojca polskiego bluesa w lokalach gastronomicznych. - Zawsze lepiej tam zaczynać niż kończyć - śmiał się Nalepa po latach. Ogromnie cenił sobie swoje początki, wielokrotnie podkreślał, że grając w knajpach, uczył się elastyczności. - Grasz to, co jest modne, a mody szybko się zmieniają - mówił.

 

Przypomnij sobie utwory Tadeusza Nalepy (1,35 MB)

PO BREAKOUCIE WE WŁASNYM OGRÓDKU

Po rozwiązaniu grupy Breakout zaczął pracę na własny rachunek. - Cała moja kariera to płyty - komentował swoją działalność. Rzeczywiście, Nalepa szczególną uwagę przywiązywał do swoich albumów. Każdy był dopieszczony, każdy wyjątkowy. Począwszy od płyty "Live 1986" nagrał 13 albumów, ostatni w 2002 roku. Wcześniej, w 1982 Nalepa nagrał płytę z Izabelą Trojanowską. Krążek nosi tytuł "Pożegnalny cyrk". Do tego dochodzi koncert "60. urodziny", wydany dwa lata temu. Występ zarejestrowany 22 listopada 2003 roku w Rzeszowie to jedyne DVD w dorobku bluesmana. Lokalizacja imprezy nie była przypadkowa, Nalepa pochodzi bowiem ze Zgłobnia pod Rzeszowem i to właśnie z tym miastem był najmocniej związany.

Mimo zmieniających się mód, miał stałe grono fanów, którzy kupowali nowe wydawnictwa swojego idola. Szczytowym osiągnięciem Nalepy jako solisty jest album "To mój blues" z 1989 roku. Dwa lata później na rynek trafiło dwuczęściowe wydawnictwo pod tym samym tytułem zawierające sporo materiału dodatkowego. Na "To mój blues" składały się premierowe utwory, a także rzeczy nagrane przez Tadeusza na wcześniejszych krążkach. Ozdobą wydawnictwa jest "Hołd" pochodzący z płyty "Numero uno" firmowanej przez Nalepę & Dżem z 1987 roku.

Dżem & Tadeusz Nalepa - "Hołd"

[----- Podzial strony -----]

WSPÓLNE MUZYCZNE WYPRAWY

Od 1989 roku artystę wokalnie na scenie wspierała jego druga żona Grażyna Dramowicz. Jej głos słychać także na płytach Nalepy, "Jesteś w piekle" czy "Zerwany film". Stałym "współpracownikiem" muzyka był także syn Piotr, owoc związku z Mirą Kubasińską. Większość tekstów śpiewanych przez Nalepę to słowa Bogdana Loebla. Poeta pisał liryki dla Breakoutu, a także na solowe płyty Tadeusza.

Choć sam uchodził za wybitnego muzyka, nigdy nie bał się chwalić innych. Uwielbiał grać z synem. Ogromnie cenił Dariusza Kozakiewicza grającego obecnie w Perfekcie, a także lidera Lady Pank Jana Borysewicza. Z tym drugim zawsze chciał nagrać płytę. Ciągle obiecywali sobie, że następnym razem na pewno znajdą czas i może wtedy. Nie zdążyli. Tadeusz Nalepa wystąpił jedynie jako gość na składance "Być wolnym" firmowanej nazwą Borysewicz i Przyjaciele. W chwili śmierci miał 64 lata, nigdy nie zaprzestał muzycznej działalności. Występował na scenie od 1963 roku. Nagrał masę pięknej muzyki o najwyższych wartościach artystycznych. Wpłynął na kilka pokoleń muzyków i niewątpliwie wpłynie na parę następnych.

Maciek Kancerek

Dyskografia:

1986: Live 1986
1987: Sen szaleńca
1987: Numero uno (z zespołem Dżem)
1989: To mój blues
1991: To mój blues vol. I & II
1991: Absolutnie
1993: Jesteś w piekle
1995: Najstarszy zawód świata
1996: Flamenco i blues
1999: Zerwany film
2002: Absolutnie