Sól, cukier i tłuszcze. Jakie jeść, by żyć zdrowo?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2017 12:00
Gość "Czterech pór roku" zwraca uwagę, że obecnie wszystko jest posypane białym cukrem, którego jeszcze 100 lat temu nie było. - Słodziło się miodem, orzechami, sokami owocowymi i byliśmy zdecydowanie zdrowsi. Badania cały czas to potwierdzają - mówi Marta Pawłowska. 
Audio
  • 14'09
    Sól, cukier i tłuszcze. Jakie jeść, by żyć zdrowo? (Cztery pory roku/Jedynka)
- Nasza dieta może nam pomóc żyć mądrzej i lepiej, bo to co jemy wprost wpływa na to jak się czujemy i jak funkcjonujemy. Wciąż trudno nam w to uwierzyć, dlatego warto dać naszemu organizmowi miesiąc - 40 dni na poczucie pewnej zmiany - mówi gość Małgorzaty Raduchy
- Nasza dieta może nam pomóc żyć mądrzej i lepiej, bo to co jemy wprost wpływa na to jak się czujemy i jak funkcjonujemy. Wciąż trudno nam w to uwierzyć, dlatego warto dać naszemu organizmowi miesiąc - 40 dni na poczucie pewnej zmiany - mówi gość Małgorzaty RaduchyFoto: udra11/Shutterstock

jedzenie rodzina 1200.jpg
Przez żołądek do serca. Od jedzenia do radości życia

Problemem Polaków jest także spożywanie zbyt dużych ilości soli, której nadmiar szkodzi naszemu ciśnieniu, gospodarce wodnej, sercu i naszemu układowi nerwowemu. - My się przyzwyczajamy do pewnych smaków i poprawiamy naturę. Widzimy pomidora i od razu sięgamy po solniczkę - przekonuje Marta Pawłowska. Do soli nasz organizm przyzwyczaja się szybko, więc solimy coraz więcej.

Czym możemy zastąpić biały cukier? Jakiej dawki cukru dziennie nie powinniśmy przekraczać? Pod jakimi nazwami cukier "ukrywa się" na etykietach produktów? Sól himalajska i morska to lepsze rodzaje soli, czy te nazwy to tylko chwyt marketingowy? Jakie tłuszcze są zdrowe? Zapraszamy do wysłuchania nagrania audycji. 

*** 

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Małgorzata Raducha

Gość: Marta Pawłowska (doradca żywieniowy)

Data emisji: 14.03.2017

Godzina emisji: 10.19

gs/ab

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Co jeść, a czego unikać, aby zachować płaski brzuch?

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2017 13:00
W odchudzaniu nie jest najważniejsze redukowanie kalorii do minimum, ale dostarczanie ich w odpowiedniej ilości i co bardzo ważne – jakości. W wyglądzie naszej sylwetki jest istotne nie tylko to, ile jemy, ale też jakie produkty jemy. Spożywanie konkretnych pokarmów może nam pomóc w utrzymaniu ładnej figury.
rozwiń zwiń