Jak Polacy osiągają sukcesy na konkursach wysokich lotów?

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2017 00:36
- Praktyka czyni mistrza i jest najważniejsza. Przed zawodami robimy loty testowe, gdzie ogromną rolę odgrywa wiatr, temperatura powietrza, ciśnienie - mówi student Albert Świerczyński.
Audio
  • Studenci Politechniki Warszawskiej opowiadają o samolotach bezzałogowych i przygotowaniach do zawodów na Florydzie (Eureka/ Jedynka)
Samolot Lower Silesian, zbudowany przez członków zespołu JetStream Akademickiego Klubu Lotniczego Politechniki Wrocławskiej, podczas prezentacji na lotnisku wrocławskiego aeroklubu w Szymanowie. Pojazd ma rozpiętość skrzydeł 3,5 m, waży 3,5 kg i jest w stanie unieść ładunek o wadze 7,5 kg
Samolot Lower Silesian, zbudowany przez członków zespołu JetStream Akademickiego Klubu Lotniczego Politechniki Wrocławskiej, podczas prezentacji na lotnisku wrocławskiego aeroklubu w Szymanowie. Pojazd ma rozpiętość skrzydeł 3,5 m, waży 3,5 kg i jest w stanie unieść ładunek o wadze 7,5 kgFoto: PAP/Maciej Kulczyński

21 kwietnia na Florydzie rozpoczną się międzynarodowe zawody samolotów bezzałogowych Aero Design, wykonanych przez studentów uczelni technicznych. - Amerykańskiej organizacji SAE, zrzeszającej inżynierów z ponad 100 krajów świata, zależy na tym, by wyłapywać talenty. Uczelni technicznych na świecie jest bardzo dużo, a to, że MIT, Massachusetts Institute of Technology jest najlepszą politechniką świata nie znaczy, że studenci z uczelni w Polsce nie mogą wymyślić czegoś lepszego - opowiada Albert Świerczyński, prezes Studenckiego Koła Naukowego SAE Aero Design przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej.

O oryginalnych nazwach bezzałogowców i rekordach Polaków, które pozwoliły im osiągnąć sukces za granicą mówimy w nagraniu audycji. Jakie są nowe pomysły polskich wynalazców? Co chcieliby osiągnąć w przyszłości? Zapraszamy do słuchania.

W dniu 91. urodzin radiowej Jedynki wyemitowaliśmy też nagranie archiwalne z 1932 roku - fragment radiowej wypowiedzi pilota Franciszka Żwirko, który z konstruktorem Stanisławem Wigurą 28 sierpnia 1932 r. zwyciężył w największej międzywojennej imprezie lotnictwa sportowego - Międzynarodowych Zawodach Samolotów Turystycznych Challenge 1932 w Berlinie.

***

Tytuł audycji: Eureka

Prowadzi: Dorota Truszczak

Goście: Albert Świerczyński (prezes Studenckiego Koła Naukowego SAE Aero Design przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej), Oskar Kwitek (konstruktor bezzałogowców, Studenckie Koło Naukowe SAE Aero Design przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej)

Data emisji: 18.04.2017

Godzina emisji: 19.09

sm/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Tunel, które może wynieść Polskę wysoko

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2016 00:28
- W przypadku tuneli aerodynamicznych rozmiar ma znaczenie. Mamy tę przewagę, że tworzymy dużą przestrzeń, w której możemy badać duże obiekty, czyli bliższe tym rzeczywistym - mówi inżynier dr Rafał Dalewski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Plan Morawieckiego - program "Żwirko i Wigura"

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2016 17:01
Minister rozwoju Mateusz Morawiecki w ramach programu "Żwirko i Wigura" planuje rozwój gałęzi gospodarki związanej z budową urządzeń latających.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Podróże przyszłości. W dwie godziny dookoła świata

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2016 15:00
W "Eurece" zaprosiliśmy na najbliższe wydanie "Sondy 2" w TVP2. Tematem telewizyjnego programu będzie przyszłość komunikacji. Czy wynalazcy skonstruują jeszcze szybsze samoloty i pociągi?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dron - mechaniczny truteń pomocny nie tylko w wojsku

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2017 22:58
- Zastosowanie lotnictwa bezzałogowego może być niezwykle cenne i to nie tylko w działaniach wojskowych, ale również w gospodarce cywilnej - mówi w radiowej Jedynce prof. Zdobysław Goraj z Politechniki Warszawskiej.
rozwiń zwiń