Beata Szydło podkreśliła, że rozwój infranstruktury w Europie Środkowo-schodniej będzie korzystny dla naszego kraju, przede wszystkim dla jego wschodnich regionów. Dodała, że raport pozwoli jej rządowi bardziej skutecznie inwestować w północno-wschodniej Polsce. Pokazuje też, że można skutecznie działać na rzecz Polski w Parlamencie Europejskim. Premier podziękowała Tomaszowi Porębie za pracę nad raportem.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk także podziękował eurodeputowanemu i powiedział, że dokonał on wielkiej rzeczy. Przypomniał, że przed trzema laty władze Unii Europejskiej ustaliły sieć korytarzy komunikacyjnych w Europie z faktycznym pominięciem Polski. Minister Adamczyk powiedział, że przyjęcie przez Parlament Europejski raportu pozwoli na rozszerzenie tej sieci o bardzo ważną trasę Via Carpathia.
Eurodeputowany Tomasz Poręba uznał przyjęcie raportu za wydarzenie historyczne. Po raz pierwszy bowiem powstał dokument pokazujący dokładnie, które szlaki komunikacyjne w Europie Środkowo-Wschodniej powinny być rozwijane z udziałem Unii Europejskiej. Tomasz Poręba podkreślił, że w raporcie znalazł się szlak Via Carpathia, biegnący z Litwy przez Polskę, Słowację i Rumunię do Grecji. Dokument uwzględnił też szlak drogowy Via Baltica i kolejowy Rail Baltica, prowadzące na północny wschód Europy, a także kanał Odra-Łaba-Dunaj. Raport wypowiada się krytycznie o planach budowy drugiej nitki gazociągu Nord Stream.
IAR
Zachęcamy do śledzenia nas na Twitterze. Więcej i najwięcej wiadomości IAR po wykupieniu dostępu do serwisu.