Barbara K. Majewska. Między sopranem a mezzospranem

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2017 13:30
- Przez całą edukację muzyczną był problem z określeniem mojego głosu. Stało się tak, dlatego, że mam niejednorodną budowę aparatu głosowego. Moje struny głosowe są sopranowe, a krtań mezzosopranowa - powiedziała w Dwójce śpiewaczka.
Audio
  • Rozmowa z Barbara Kingą Majewską i Hubertem Zemlerem (Bita godzina/Dwójka)
Barbara Kinga Majewska
Barbara Kinga MajewskaFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Barbara Kinga Majewska 1200.JPG
Barbara Kinga Majewska: zaczęło się od Kate Bush

Artystka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki współczesnej tłumaczyła, jak posiadanie nietypowego głosu wpłynęło na ukształtowanie jej kariery.

- Najbardziej podobały mi się sfery, które nie wymagały ode mnie bycia jednoznacznie sopranem. Takim obszarem jest pieśń, muzyka współczesna i cokolwiek, co wykracza poza operę, gdzie podział głosów jest najbardziej sztywny. Dla przykładu, jeżeli jest się sopranem, to nie powinno się śpiewać arii mezzospranowej, a jeśli jest się mezzosopranem dramatycznym, to nie można śpiewać arii przeznaczonej dla mezzosopranu lirycznego - dodała Barbara Kinga Majewska.

W audycji artystka opowiadała również o tym, co robić, by muzyka odchodziła od utartych schematów, i jak sprawić, by nie była ona realizacją kolejnego projektu. Na te pytania odpowiadał również drugi gość audycji - perkusista Hubert Zemler - który mówił także o początkach swojej kariery muzycznej. 

***

Tytuł audycji: Bita godzina

Prowadzi: Ewa Szczecińska

Goście: Barbara Kinga Majewska (śpiewaczka), Hubert Zemler (pekusista)

Data emisji: 17.03.2017

Godzina emisji: 22.30

mz/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Od konceptualizmu do campu. Recepta na "Sultan Hagavik"

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2017 11:00
W audycji spotkaliśmy się z Jackiem Sotomskim (rocznik 1987), który pięć lat temu wraz z Mikołajem Laskowskim stworzył kultowy dziś magnetofonowy duet.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Od Weberna do Schoenberga, czyli tajniki dodekafonii

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2017 11:00
O tej technice kompozytorskiej w muzyce współczesnej rozmawialiśmy z teoretykiem muzyki i filozofem Marcinem Trzęsiokiem.
rozwiń zwiń