Paradyż: muzyka dawna od fundamentów. Transmisja!

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2014 18:45
Na tegorocznym Festiwalu "Muzyka w Raju" wystąpi po raz kolejny The Ground Floor. To all-stars-band, ale nietypowy, bo złożony z gwiazd drugiego planu. Na transmisję koncertu zaprasza Klaudia Baranowska.
Paradyż
ParadyżFoto: fot. Wikipedia/Skarabeusz, lic. CC

The Ground Floor jest projektem ryzykownym. Tworzą go bowiem muzycy grający na co dzień w formacjach realizujących basso continuo w słynnych francuskich, i nie tylko francuskich, zespołach orkiestrowych. Tam nieco anonimowi, tutaj wychodzą na plan pierwszy. Nie z próżności, ale z ambicji. Muzyka barokowa, jak twierdzą, z ich perspektywy wygląda nie do końca tak, jak się nam wydaje. W tym roku The Ground Floor przedstawi program złożony z utworów Alessandra Stradelli.

W drugiej części wieczoru dojdzie do "Średniowiecznego spotkania na szczycie". W zróżnicowanym programie zaprezentują się znakomici, na co dzień nie współpracujący ze sobą, instrumentaliści.

Program:

Alessandro Stradella Sinfonia C-dur;  Kantata "Sotto vedovo cielo, privo de’ rai” na bas i b.c.; Sinfonia d-moll;  Oratorium "San Giovanni Battista” (fragmenty); Recytatyw i aria św. Jana Chrzciciela: Amiche selve - Deste un tempo, Recytatyw i aria Heroda: Di cieco carcere, recytatyw i aria św. Jana Chrzciciela: Io per me non cangerei; Sinfonia a-moll; Lamentatio per il Mercoledì Santo na alt i b.c.; Motet „Exultate in Deo” na bas, dwoje skrzypiec i b.c.
Wyk. Ground Floor:
Maria Sanner – śpiew
Marc Mauillon – śpiew
Fredrik From – skrzypce
Benjamin Scherer Quesada – skrzypce
Elena Andreyev – wiolonczela
Angélique Mauillon – harfa
Gwennaëlle Alibert – klawesyn
Dagmara Kapczyńska – klawesyn

24 sierpnia (niedziela), godz. 18.30-19.40

***

Średniowieczne spotkanie na szczycie

część pierwsza: głos ma La Mouvance

Gilles Binchois Dueil angoisseus; Les tres doulx jeux; Adieu, adieu
Antoine Busnoys Bel aqueil le sergent d'amour; A vous sans aultre
Walter Frye Alas, alas is my chief song; Tout a par moi; So ys empreinted

część druga: W hołdzie La Maurache

Halas mon cuer; Branle d'Ecosse / Amoroso / Branle Charlotte; La falla con misura / bassa castiglia; Filles a marier; Dit le Bourguignon; La Perugia; De tristo mi topinello; Basse danse (da trascrivere); Qui faire s'amour

Wyk. Christine Mothes – śpiew
Bolette Roed – flet prosty
Norbert Rodenkirchen – flety
Karen Marit Ehlig – vielle
Susanne Ansorg – viella da braccio
Teodoro Baù – viola d'arco
VivaBiancaLuna Biffi – viola d'arco, violetta bastarda

24 sierpnia (niedziela), godz. 20.30-21.40

 

www.muzykawraju.pl/mm/mc

Czytaj także

Václav Luks: historia bel canta sięga czasów Monteverdiego

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2014 13:00
- Wraz z Raffaelą Milanesi przedstawiamy nowy punkt widzenia bel canta - mówił szef Praskiej Orkiestry Barokowej Collegium 1704 przed środowym występem zespołu na Festiwalu "Chopin i jego Europa".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Chopin w chatce Jehkina Iivany, czyli Północ według Olli Mustonena

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2014 13:00
- Kiedy wędrowny pieśniarz przedstawiał losy jakiegoś mitycznego bohatera, to tak naprawdę śpiewał o sobie. Podobnie jest z wykonawcami muzyki klasycznej. Dzięki temu muzyk Bacha czy Beethovena jest wciąż żywa - mówił Olli Mustonen, pianista i kompozytor, który w środę wystąpił na Festiwalu "Chopin i jego Europa".
rozwiń zwiń