"New York Times i Los Angeles Times to wciąż najlepiej zaprojektowane gazety"

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2013 18:00
- Grafik nie tworzy opakowania dla treści. On bierze udział w procesie komunikacji. Bywa nawet, że dobre "opakowanie" odstrasza... - mówił w Dwójce projektant Kuba Sowiński.
Audio
  • "New York Times i Los Angeles Times to wciąż najlepiej zaprojektowane gazety" (Sezon na Dwójkę / Dwójka)
New York Times i Los Angeles Times to wciąż najlepiej zaprojektowane gazety
Foto: Wydawnictwo Karakter

- Przykładem są chociażby mąka i cukier, w przypadku których najlepszym rozwiązaniem jest szary papier - wyjaśnił. - Super opakowanie sugeruje jakiś mrektingowy trik...

W "Sezonie na Dwójkę" rozmawialiśmy jednak przede wszystkim o roli grafiki na współczesnym rynku pracy, a gośćmi Bartosza Panka byli także doświadczony projektant Marek Knap oraz Agata Szydłowwska, autorka zbioru wywiadów z cenionymi reprezentantam tej branży, p.t. "Miliard rzeczy dookoła".

Wszyscy zgodzili się, że masowe czytelnictwo prasy papierowej odchodzi do lamusa. Dla projektantów niekoniecznie jest to jednak zła wiadomość. - Zaczyna się ciekawy czas dla magazynów i czasopism, artystycznych czy lifestyle'owych - snuła opowieść Agata Szydłowska. - Stają się one obiektami kolekcjonerskimi, przedmiotami, których się nie pozbywamy, lecz cieszymy się ich zawatością, przechowujemy na półce - sugerowała.

A jak wpływa to na ich walory graifczne? - Przyszłość to budowanie dłuższych narracji, prowadzenie rozmowy z czytelnikiem, nie tylko w warstwie tekstowej, lecz także wizualnej - twierdzi Marek Knap.

A jak nasi eksperci oceniają wciąż modne infografiki? Jakie są najnowsze trendy w projektowaniu czasopism i dzienników? Jak tabloidyzacja wpływa na wygląd prasy? Zachęcamy do wysłuchania całego "Sezonu na Dwójkę".

 

mat.prasowe
mat.prasowe


Zobacz więcej na temat: prasa SZTUKA
Czytaj także

Cezarego Bodzianowskiego polowanie na safari

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2013 08:00
- Z pomocą swoich prac Bodzianowski próbuje opowiedzieć, jak postrzega siebie samego jako artystę - mówił w Dwójce Jarosław Suchan, kurator łódzkiej wystawy pod hasłem "To miejsce nazywa się Jama".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Artysta robi akcję na mieście. Czy ktoś go zauważy?

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2013 10:00
Taka prowokacja może mieć naprawdę silny, długotrwały wpływ na ludzi w mieście. Z artystami, którzy organizują niezapowiedziane, często niezarejestrowane na nośniku audio lub wideo akcje miejskie rozmawialiśmy w "Kulturze w wielkim mieście".
rozwiń zwiń