Philippe Giusiano: Polska jest moim drugim domem

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2015 15:35
Światowej sławy pianista i uczestnik festiwalu "Chopin i jego Europa" opowiadał w Dwójce o swoich związkach z Polską i karierze, która rozpoczęła się po wygraniu Konkursu Chopinowskiego.
Audio
  • Rozmowa Moniki Zając ze światowej sławy pianistą Philippe Giusiano (Poranek Dwójki)
Philippe Giusiano podczas koncertu, który odbył się w ramach XI Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Chopin i jego Europa
Philippe Giusiano podczas koncertu, który odbył się w ramach XI Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Chopin i jego Europa"Foto: Wojciech Grzędziński/mat. prom. festiwalu

– Trudno mi wyobrazić sobie, jak potoczyłaby się moja kariera, gdybym nie został laureatem konkursu. To dzięki niemu otworzyły się przede mną nowe możliwości i zacząłem koncertować na całym świecie – mówił pianista na antenie Dwójki.

serwis specjalny
Chopin i jego Europa 2015 1200.jpg
Chopin i jego Europa 2015

Muzyk opowiadał na antenie, w jakich polskich miastach bywa regularnie i czego przez lata oczekiwała od niego publiczność. Zdradził też, dlaczego w jego festiwalowym repertuarze, oprócz utworów Chopina i Skriabina, znalazły się także działa mniej znanego polskiego kompozytora Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego.

***

Prowadzi: Marcin Pesta

Autorka: Monika Zając

Gość: Philippe Giusiano (pianista, finalista Międzynarodowego Konkursu im. Fryderyka Chopina w Warszawie w roku 1995 i laureat konkursu w roku 2000)

Data emisji: 24.08.2015

Godzina emisji: 6.52

Materiał wyemitowano w audycji "Poranek Dwójki".

iwo/jp

Czytaj także

Chopin i jego Europa 2015. "Nie jesteśmy konkursem"

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2015 18:00
- Sztuka polega na porównaniach i tworzeniu punktów odniesienia. W Konkursie Chopinowskim chodzi jednak o rywalizację, a na naszym festiwalu o różnorodność - wyjaśniał dyrektor Stanisław Leszczyński.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nikolai Lugansky: mówisz fortepian, myślisz Chopin

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2015 16:20
- Nie ma drugiego takiego kompozytora, wywołującego równie mocne skojarzenie. Owszem, myśląc o Paganinim, widzimy od razu skrzypce, ale on wciąż nie był tak genialny jak Chopin - mówił w Dwójce rosyjski pianista.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Chopin i jego Europa. "Fortepian z epoki pokazuje, gdzie są granice"

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2015 16:00
- Jeśli pianista zna ograniczenia instrumentu z czasu Chopina, łatwiej jest mu sobie wyobrazić, jaki był wykonawczy wzorzec - mówił Artur Szklener, opowiadając o znaczeniu gry na "chopinowskim fortepianie".
rozwiń zwiń