Za ciasne zakręty i otarte TIR-y – kto jest winien kolizji?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Za ciasne zakręty i otarte TIR-y – kto jest winien kolizji?
Zdjęcie ilustracyjneFoto: welcomia/Shutterstock

Na niejednym zakręcie w Polsce, by dwie ciężarówki mogły się minąć, jedna z nich musi się zatrzymać. W sytuacji, gdy kierowca nie zna drogi, utrata lusterka jest niemal pewna.

Posłuchaj

Zbyt ciasne zakręty – co może zrobić policja? (Zapraszamy do Trójki - ranek)
+
Dodaj do playlisty
+

Taka sytuacja ma miejsce m.in. na zakrętach drogi 579 prowadzących na autostradę A2, od strony Grodziska Mazowieckiego oraz Błonia. Zakręty zaprojektowane zostały pod kątem 90 stopni, a powierzchnię drogi zmniejszają dodatkowo słupy oświetlające.

Przed niebezpieczeństwem nie ostrzegają żadne tablice informacyjne. TIR-y by przejechać bez szwanku powinny się zatrzymywać. Nie brakuje sytuacji, w których dochodzi do kolizji z powodu zahaczeń czy otarć samochodów. 

Jak takie zdarzenie może rozstrzygnąć policja i czy mandatem może zostać obciążony zarządca drogi? Zapraszamy do wysłuchania materiału.

 

Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki - ranek 
Prowadzi: Marcin Łukawski
Autor: Tomasz Jeleński
Data emisji: 28.06.2017 
Godziny emisji: 7:44 

JK


Polecane