Polskie Radio
Section05
NAUKA

W poniedziałek zaćmienie słońca. Gdzie można je oglądać?

W Stanach Zjednoczonych dojdzie w poniedziałek do całkowitego zaćmienia słońca. To niecodzienne zjawisko będzie można obserwować w pasie o szerokości około 160 kilometrów przechodzącym przez 15 amerykańskich stanów. O szczegółach korespondent Polskiego Radia w Waszyngtonie Marek Wałkuski.
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT Ameryka Północna Ameryka Stany Zjednoczone USA zaćmienie słońca Ziemia NAUKA kosmos astronomia układ słoneczny Marek Wałkuski Meksyk Kanada słońce

Isaac Newton. Wszechstronny geniusz, który zrewolucjonizował świat nauki

31 marca 1727 roku zmarł sir Isaac Newton zaliczany do najwybitniejszych naukowców wszech czasów. Nic zresztą dziwnego, bowiem wiele jego odkryć położyło podwaliny pod współczesną naukę. Sformułował m.in. prawo powszechnego ciążenia i trzy zasady dynamiki, a także opracował rachunek różniczkowy i całkowy.
Zobacz więcej na temat:  HISTORIA historia Europy NAUKA fizyka matematyka odkrycia i ciekawostki