Polskie Radio
Section05
gry wideo

Trzydzieści lat FPS. "Doom", "Quake" i John Romero oczami ekspertów

Mija trzydzieści lat od premiery pierwszej części "Dooma" - gry, która wprowadziła do świata komputerowej rozrywki nowy standard, tzw. FPS - First Person Shooter, "strzelanki pierwszoosobowe", w których oglądamy świat oczami głównego bohatera. O tym, jak "Doom" zrewolucjonizował branżę gier wideo mówili w Polskim Radiu 24 Marcin Kosman z wydawnictwa Open Beta, wydawca książki "DOOM Guy: Życie w pierwszej osobie" i Patryk Andersz - dziennikarz, ekspert gier komputerowych, znawca historii pierwszoosobowych strzelanin.
Zobacz więcej na temat:  nowe technologie gry wideo

Lara Croft najbardziej kultową postacią gier wideo. Piękna archeolożka pokonała hydraulika Mario i agenta 47

Już niedługo rozdanie nagród Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych BAFTA. Przy tej okazji Akademia przeprowadziła sondę na najbardziej kultową postać z gier wideo. Na samym szczycie znalazła się Lara Croft, która wyprzedziła hydraulika Mario oraz łysego Agenta 47 z serii gier Hitman.
Zobacz więcej na temat:  KULTURA STYL ŻYCIA FILM gry wideo lara croft Angelina Jolie Alicia Vicander BAFTA Superman Spider-Man darth vader gwiezdne wojny Justyna Grabarz Trójka

Gry mobline - sposób na relaks i dodatkowe obciążenie dla mózgu

W wolnej chwili często sięgamy po smartfon, aby spędzić czas przy ulubionej grze. Polegające na wykonywaniu prostych czynności produkcje mogą pomóc w relaksie. Badania wskazują jednak, że "odmóżdżacze" nie wietrzą, a dodatkowo dociążają nasz umysł. Dlatego ważne jest, by zadbać o swoją cyfrową higienę.
Zobacz więcej na temat:  Trójka Piotr Firan Radosław Nałęcz Józef Niewiarowski gry gry wideo smartfony umysł

Gra "Invincible" na podstawie Lema. Jak się pisze scenariusz gry?

Polskie studio stworzyło grę "Invincible" ("Niezwyciężony") na podstawie powieści Stanisława Lema. Ich inicjatywa została doceniona - zespół Starward Industries nominowany jest do Paszportów Polityki w kategorii Kultura Cyfrowa. W Czwórce zdradzamy, jak powstawał scenariusz tej gry. 
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Kamil Jasieński gaming gry wideo projektowanie projektowanie gier Stanisław Lem science-fiction