Polski rynek modowy jednym z większych w Centralnej Europie Prawie połowa Polaków kupuje coś z odzieży przynajmniej raz w miesiącu. Na ogół rzeczy praktyczne, bo pod tym względem nie jesteśmy rozrzutni i modą interesujemy się w sposób umiarkowany. Decydujące znaczenie ma fason i cena produktu. Zobacz więcej na temat: moda rynek marketing
Billboardy to przeszłość. Jak promują się miasta, miasteczka i wsie? W wyścigu po turystę władze samorządowe coraz częściej stawiają na internetowych blogerów czy telewizyjne seriale. Zobacz więcej na temat: Karolina Rożej marketing marketing terytorialny
Czy działalność Facebooka zagraża demokracji? – Facebook jest infrastrukturą społeczną dla co najmniej 2 miliardów ludzi na świecie, a zachowuje się tak, jakby nadal był małą aplikacją wymyśloną gdzieś w akademiku – ocenia Szymon Szymczyk, ekspert ds. komunikacji i rynku mediów społecznościowych. Zobacz więcej na temat: Trójka Dariusz Rosiak Facebook marketing Adrian Bąk Słowacja Grzegorz Dobiecki Francja Nicolas Sarkozy
Mlekovita na markowym topie Mlekovita – największa grupa mleczarska, największy producent i eksporter nabiału w Europie Środkowo-Wschodniej – po raz kolejny została ogłoszona najcenniejszą marką sektora polskiej gospodarki, zajmując 1. miejsce w kategorii „Produkty żywnościowe”. Zobacz więcej na temat: mleko marka marketing
Święta przez pryzmat kampanii marketingowych 72 proc. z nas deklaruje sprzeciw wobec komercjalizacji świąt. Z drugiej strony sami coraz częściej sprowadzamy je do wymiaru komercyjnego, zamiast duchowego. - Po prostu chcemy wierzyć w św. Mikołaja - mówił dr Karol Jachymek, kulturoznawca. Zobacz więcej na temat: Czwórka marketing reklama mobilna święta Boże Narodzenie
Czy dziś, w Czarny Piątek, ruszymy na zakupy? Choć sklepy kuszą promocjami i wyprzedażami w ten weekend, połowa Polaków nie wie, co to jest tzw. Black Friday, Czarny Piątek - mówił dzisiaj w Podwójnym Espresso socjolog Łukasz Bielewicz z Instytutu GfK, który opublikował właśnie raport "Black Friday w polskich sklepach". Zobacz więcej na temat: zakupy finanse pieniądze sklepy Monika Tarka-Kilen Robert Kilen STYL ŻYCIA marketing
Big Data to nie tylko marketing i reklamy. Co jeszcze? We Wrocławiu odbylo się w piątek Europejskie Forum Radiowe organizowane przez Polskie Radio. Tematem numer jeden była technologia Big Data i możliwości jej zastosowania w rozwoju mediów m.in. poprzez lepsze dopasowywania programów do preferencji i potrzep odbiorców oraz w promowaniu muzyki. Zobacz więcej na temat: big data marketing internet reklama Karolina Mózgowiec
Maskotki za zakupy. Jak nie dać się zwariować? - Lubimy dostawać coś za darmo, dlatego ulegamy promocjom - mówił we wtorkowym "Podwójnym espresso" psycholog społeczny dr. Leszek Mellibruda. Jedna z najbardziej znanych ostatnio w Polsce promocji oferuje pluszowe maskotki w formie warzyw za zrobienie zakupów w sklepie. Zobacz więcej na temat: Monika Tarka-Kilen Robert Kilen promocja zakupy marketing
Kryzys wizerunkowy nie zaszkodził? Wzrosła sprzedaż Tigera Według nowych danych Centrum Monitorowania Rynku marka napoju energetycznego Tiger zaczęła odzyskiwać utracone udziały w rynku. Po siedmiu tygodniach spadków, sprzedaż produktu wzrosła. Zobacz więcej na temat: marketing reklama POLSKA GOSPODARKA reklama w internecie
Tigergate: warszawscy radni piszą do prokuratury 1 sierpnia na instagramowym profilu napoju Tiger zamieszczono grafikę ze środkowym palcem z zawiniętą na nim czerwoną kokardą. Widoczny był także napis: „1 sierpnia dzień pamięci” oraz: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Warszawscy samorządowcy zapowiadają złożenie doniesienia do prokuratury w tej sprawie. Radni Jacek Ozdoba i Jakub Banaszek byli gośćmi Polskiego Radia 24. Zobacz więcej na temat: marketing Powstanie Warszawskie reklama w internecie prokuratura
Ile kosztuje wprowadzenie nowego produktu na rynek? Firma chcąca wprowadzić nowy produkt na rynek ma do przejścia długą, nieraz wyboistą drogę. Proces ten wiąże się bowiem i z dużym ryzykiem, i z wysokimi kosztami. Zobacz więcej na temat: produkcja reklama marketing Elżbieta Mamos
Czy odkryjemy Ziemię 2.0? Czy planety mogą istnieć bez sąsiedztwa gwiazdy? Czym jest astroturf marketing? I czy sztuczna inteligencja może wpłynąć na turystykę? Na te pytania odpowiada Kuba Witkowski. Zobacz więcej na temat: Kuba Witkowski Trójka technologie technologia biznes NAUKA robotyka internet marketing astronomia
Promocja w sieci. Chwyci czy nie chwyci? Będzie przebojem czy nie? To dylemat każdego marketingowca, który tworzy treści na potrzeby internetu. Zobacz więcej na temat: Trójka Robert Kantereit marketing internet technologie it technologie FILM Politechnika Warszawska
Chude nie jest ani piękne, ani zdrowe Manekiny w sklepach lansują nierealne wzorce piękna. Gdyby taki manekin był prawdziwą kobietą, miałby poważną niedowagę i problemy zdrowotne. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA zdrowie i dieta zdrowie dieta anoreksja badania marketing kobieta stereotypy
Polskie miasta wydają mniej na promocję W ubiegłym roku polskie samorządy wydały 666,6 mln złotych na promocję. To o 10 mln mniej niż rok wcześniej, w 2015 roku. Dlaczego miasta przeznaczają na ten cel mniej pieniędzy? O tym w rozmowie z Robertem Stępowskim z portalu MarketingMiejsca.com.pl. Zobacz więcej na temat: marketing promocja samorząd turystyka inwestycje
Programy lojalnościowe. Korzystajmy, ale z głową! Sklepy, stacje benzynowe, kawiarnie i restauracje oferują nam karty, dzięki którym zbieramy punkty za zakupy, a potem wymieniamy je na bony lub prezenty. Kto korzysta na tym bardziej - klienci czy firmy? Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek program lojalnościowy marketing STYL ŻYCIA promocja zakupy sprzedaż
Kupujemy pod wpływem… koloru Kolor jest pierwszym elementem, na który zwraca się uwagę. Często działa podświadomie, ale zdaniem ekspertów motywuje do zakupu. Firmy próbują zawłaszczyć kolory, bo psychologia koloru może mieć decydujące znaczenie w sprzedaży. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA zakupy zakupy przez internet kolor marketing promocja psychologia sprzedaż
Lovebrands - dlaczego kochamy konkretne marki? Czy można związać się uczuciem z telefonem albo butami do biegania? Eksperci od marketingu dbają o to, żeby tak było. Tak rodzą się "lovebrands". Zobacz więcej na temat: Jan Niebudek marketing Trójka sprzedaż STYL ŻYCIA