Polskie Radio
Section05
reklama w internecie

Wygrali wybory, choć na kampanie w sieci nie wydali milionów. Podsumowanie kampanii w Holandii

Przed środowymi wyborami parlamentarnymi holenderskie partie polityczne wydały setki tysięcy euro na kampanię w sieci. Okazuje się jednak, że PVV - antyimigrancka partia prawicowego populisty Geerta Wildersa - wygrała wybory dysponując budżetem na reklamę internetową wynoszącym 1475 euro.
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT Europa Holandia Geert Wilders polityka wybory wybory 2023 kampania wyborcza internet cyfryzacja reklama w internecie Facebook media społecznościowe

Oznaczanie treści wokół reklam. Cieszyński: dałbym wysokie kary tym, którzy tego nie dopilnują

- Ja bym dał bardzo wysokie kary dla reklamodawców, którzy nie dopilnują tego, żeby wokół ich reklam były poprawnie oznaczane treści. Chodzi o to, żeby chronić młodych ludzi - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia minister cyfryzacji Janusz Cieszyński, pytany o to jak walczyć z nieetycznymi działaniami w internecie.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA Ministerstwo Cyfryzacji Janusz Cieszyński internet reklama reklama w internecie

Facebook i Instagram nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam na terenie Europy. Zapadła decyzja

Firma Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam w krajach europejskich - zdecydowała Europejska Rada Ochrony Danych (EROD).
Zobacz więcej na temat:  Europa media społecznościowe nowe technologie reklama reklama w internecie Facebook Instagram bezpieczeństwo danych bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo społeczeństwo ochrona danych

Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać?

Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? 
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek reklama reklama w internecie media społecznościowe Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo

Opinie w sieci - czy warto się dzielić nie tylko pozytywnymi?

Przed pójściem do lekarza warto sprawdzić, jakie opinie wystawili medykowi inni jego pacjenci. To samo dotyczy np. wyjazdów na wczasy czy wizyt w restauracji. Na ile jednak możemy wierzyć internetowym opiniom? W sieci rozwija się handel fałszywymi rekomendacjami. Przygląda się temu procederowi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oszustom grożą kary. 
Zobacz więcej na temat:  konsument prawo UOKiK zakupy w internecie zakupy zakupy online zakupy w sieci sklep internetowy sklep w internecie przedsiębiorca przedsiębiorstwo reklama reklama w internecie internet sieć

Influencer marketing. Nowy rodzaj reklamy podbija rynek

Każdy, komu zdarza się oglądać twórczość youtubowych influencerów, zauważył, że po kilku minutach autor kanału z właściwego tematu filmu przechodzi, mniej lub bardziej płynnie, do reklamowania produktu czy usługi. To tylko fragment filmu, ale dzięki tym paru minutom influencer zarabia, a reklamowana firma zdobywa kolejnych konsumentów. Influencer marketing, bo tak nazywa się ten rodzaj działalności, to obecnie najprężniej rozwijający się obszar marketingu. 
Zobacz więcej na temat:  Trójka Piotr Firan influencerzy STYL ŻYCIA reklama reklama w internecie social media media społecznościowe

Nietypowa akcja Skody - lądowanie helikoptera na dachu SUV-a

Mając nowy produkt, warto zachęcić potencjalnych kupców do przyjrzenia się ofercie. Jak to zrobić? Stworzyć niecodzienną i wpadającą w pamięć kampanię reklamową - np. taką, w której na dachu auta ląduje helikopter. 
Zobacz więcej na temat:  kierowca kierowcy motoryzacja samochody Radio kierowców Polskie Radio Kierowców skoda Czechy samolot promocja reklama samochód Polskie Radio samoloty reklama w internecie kampania reklamowa społeczeństwo

Podatek od reklam. Tomasz Latos: to tylko zapowiedź ograniczenia kreatywnej księgowości

- Może trzeba będzie – zamiast pewnej kreatywności związanej z księgowością, gdzie wykazuje się jak najmniejsze dochody – zapłacić podatek związany z przychodem. Jest to tylko zapowiedź, żeby taką "kreatywność" ograniczyć - powiedział poseł Prawa i Sprawiedliwości Tomasz Latos, odnosząc się do planów dotyczących wprowadzenia podatku od reklam w mediach.
Zobacz więcej na temat:  media protest telewizja prasa reklama reklama w internecie podatki ustawa Tomasz Latos POLSKA polityka Polskie Radio 24

Nieznajomość praw kosumenta

Robieniu zakupów często towarzyszy ekscytacja związania z radością posiadania upragnionego sprzętu gospodarstwa domowego, czy elementu garderoby. W obliczu tego typu emocji rzadko kiedy bierzemy pod uwagę możliwość wadliwości danego towaru, dlatego często zapominamy o zabieraniu paragonu. Jakie prawa konsumenta należy znać, aby wygrać spór z przedsiębiorcą?
Zobacz więcej na temat:  Sława Bieńczycka prawa konsumenta reklamacja reklama w internecie przedsiębiorca przedsiębiorstwo społeczeństwo STYL ŻYCIA zakupy zakupy online zakupy w internecie zakupy w sieci