Uwaga - producenci celowo postarzają sprzęt

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2015 17:00
Dlaczego pralka, telewizor czy telefon komórkowy psują się zaraz po utracie gwarancji? Okazuje się, że urządzenia są celowo postarzane.
Przez spisek producentów ciągle musimy kupować nowy sprzęt
Przez spisek producentów ciągle musimy kupować nowy sprzętFoto: Glow Images/East News

Jak wynika z raportu partii Zielonych, producenci celowo projektują swoje urządzenia tak, by działały tylko przez konkretny czas. Po upływie okresu gwarancji sprzęt się psuje, a my musimy kupić nowy.

Wojnę nieuczciwym koncernom właśnie wypowiada Francja, firmy oskarżane są o celowe umieszczanie specjalnych chipów, przez które urządzenia przestają działać po upływie określonego czasu. Czy da się skutecznie walczyć z tym precederem? O tym w najbliższej audycji.

***

Na "Efekt: WOW" zapraszamy w środę (8.04) w godz. 16.00-18.00. Audycję poprowadzi Kuba Marcinowicz.

mg/kd

Czytaj także

Odkurzacz - ssący problem

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2014 09:00
Po żarówkach urzędnicy z Brukseli robią porządek z odkurzaczami i zakazują produkcji tego typu sprzętów o mocy większej niż 1600 W. Czym zatem kierować się przy zakupie urządzenia do sprzątania?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Historia zmywania: od piasku do myjącego robota

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2014 10:40
Oszczędzają wodę i czas. I sprawiają, że nawet wystawna kolacja nie przeraża wizją tony brudnych naczyń. Oto historia zmywarki.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Będziemy żyć w świecie pełnym hologramów?

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2015 06:50
Ile czasu musi minąć, by wokół nas pojawiła się hologramowa rzeczywistość? - Już dziś podejmowane są próby "wyświetlania" takich dodatkowych elementów - mówi Adam Bialic.
rozwiń zwiń