Nocne bieganie. Weź czołówkę i "głaszcz" organizm

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2021 12:32
Biegacze na trening najchętniej wychodzą we wczesnych godzinach porannych, przed pracą, albo po południu. Są też tacy, którym niestraszne bieganie nocą. Czy to dobry, efektywny trening?
Bieganie wieczorem po mieście przyciąga coraz więcej amatorów
Bieganie wieczorem po mieście przyciąga coraz więcej amatorówFoto: Shutterstock.com/AYA images
bieganie jesień para trening sport 1200.jpg
Jak powrócić do aktywności fizycznej po koronawirusie?

Bieganie nocą brzmi kusząco, jednak jak ze wszystkim powinniśmy podchodzić do tego z głową, bo noc to pora przeznaczona na sen, a nie na intensywny wysiłek fizyczny. 


Posłuchaj
05:11 czwórka rozbiegani 14.05.2021.mp3 ABC nocnego biegania (Rozbiegani/Czwórka)

W nocy nie starajmy się biegać szybko, tylko w pierwszym zakresie tętna, by później było nam się łatwiej położyć spać. Po treningu obciążającym może być nam bardzo trudno zasnąć Szymon Zbytniewski 

- Przy nocnym bieganiu trzeba zadbać przede wszystkim o bezpieczeństwo, swoje i innych osób, które będziemy mijać, często kierowców - zwraca uwagę trener Szymon Zbytniewski. - Trzeba pamiętać o lampce - może być to czołówka albo coś powieszone na ramieniu. Dobrze byśmy mieli na sobie odblaskowe elementy. Teraz większość odzieży i obuwia sportowego takie odblaski ma. Nie ubierajmy się na czarno, w jaskrawej kurtce zielonej czy pomarańczowej na pewno będziemy łatwiejsi do zauważenia - poleca. 

Trener zwraca również uwagę na teren, przez który ma prowadzić nasz trening. - Wybierzmy sprawdzone ścieżki - utwardzony teren, znany teren, bez dziur, korzeni, porozbijanych butelek - wymienia. - Nie zalecam też jakościowych treningów w nocy, szybszych, mocniejszych, tylko raczej żeby to było bieganie for fun, for fit. Jeśli rzeczywiście nie mamy czasu w ciągu dnia, żeby biegać, to zróbmy ten trening w nocy, jak się ściemni. To powinien być trening głaszczący - dodaje. 

szczęście wolność kobieta 1200.jpg
Gdy brakuje motywacji do treningu - zobacz sprawdzone metody

Posłuchaj także:

Szymon Zbytniewski nie doszukuje się szczególnych zalet w nocnym treningu. Podkreśla, że noc jest od spania i regeneracji. - Nocne bieganie jest wyjściem dla osób, które w ciągu dnia nie mają na trening czasu - ocenia. 

Rozmówca Ady Janiszewskiej szczególnie oddziela pory dzienne i nocne. - Noc jest od spania, a nie od hasania po duktach - podkreśla. 

***

Tytuł audycji: Rozbiegani

Prowadzi: Karina Terzoni

Materiał przygotowała: Adrianna Janiszewska

Data emisji: 14.05.2021

Godzina emisji: 09.45

pj

Czytaj także

Covid-19 sprzyja pandemii otyłości

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2021 16:00
Statystycznie od wybuchu pandemii Covid-19 spędzamy przed monitorem komputera o 1,5 godziny dłużej. To przekłada się na to, że statystyczny Polak przytył aż o 1,8 kilograma, osoby z nadwagą jeszcze więcej. Przy walce z Sars-Cov-2, nie zapominajmy o walce z pandemią otyłości. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pienińskie bieganie - w nowej formule po zeszłorocznych trasach

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2021 11:27
Mimo pandemii organizatorzy wydarzenia w Szczawnicy nie poddają się. W tym roku wszystkich, którzy kochają Pieniny i sport, zapraszają do indywidualnego biegania.
rozwiń zwiń