55:35 2021_06_13 12_04_16_PR4_Strefa_Gamingu.mp3 Najbardziej kontrowersyjne tytułu w historii gier wideo (Strefa gamingu/Czwórka)
Sklonowane drzewa i stół jako klapa w podłodze - tajemnice twórców gier
W 1992 roku na rynku pojwił się "Mortal Kombat" - gra, która podbiła serca słuchaczy w salonach na całym świecie wzbudziła także ogromne kontrowersje z powodu scen walki. Wielu ekspertów twierdzi, że sukces tego tytułu to właśnie kwestia niespotykanej jak dotąd przemocy. - Wówczas branża gier wideo po raz pierwszy stwierdziła, że grom potrzebne są kategorie wiekowe i że to nie jest rozrywka tylko dla dzieci - mówią goście Czwórki - W ten sposób gry wyszłu z getta zabawek i zaczęły być traktowane jako filmy.
Posłuchaj także:
Piotr Gnyp, Tomasz Mazur, Przemysław Bieniek wraz z gospodarzem audycji tłumaczą, dlaczego gracze chętnie sięgają po kontrowersyjne produkcje, które są skierowane do dojrzałych odbiorców i skąd wśród młodych graczy takie zainteresowanie "Mafią" i "Grand Theft Auto".
***
Tytuł audycji: Strefa gamingu
Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel
Gość: Piotr Gnyp (Movie Games), Tomasz Mazur (Forestlight Games), Przemysław Bieniek (Baked Games)
Data emisji: 13.06.2021
Godzina emisji: 12.05
kul