Jak promować Polskę za granicą? - Poprzez sztukę, turystykę i sport!

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2018 18:27
W ostatnich latach nie brakowało wydarzeń przyciągających do Polski obcokrajowców i budujących polską markę: szczyt NATO, Europejska Stolica Kultury, atrakcyjność inwestycyjna. Jak twierdzą eksperci – atutów do wykorzystania jest nadal wiele.
Audio
  • Jak zbudować silną markę Polski? Dbajmy o to, co najpiękniejsze (Czat Czwórki)
Tatry, widok ze szczytu Mnich.
Tatry, widok ze szczytu "Mnich".Foto: shutterstock/ Wojciech Wozniak

recycling segregacja śmieci 1200 free
Recykling po polsku. Ile mogą kosztować nas śmieci?

Krzysztof Olędzki z Instytutu Adama Mickiewicza wskazywał, że obcokrajowcy coraz częściej kojarzą Polskę z bogatą kulturą, czego przykładem był festiwal w Bremie, który w tym roku promował m.in. polską muzykę jazzową. Podkreślał jednak, że najlepszą promocją Polski jest organizowanie wydarzeń lokalnie i zapraszanie na nie zagranicznych gości. - Turyści z całego świata przyjeżdżają, by dotknąć polskiej kultury. Powinniśmy to wykorzystać tworząc atrakcyjne wydarzenia kulturalne, które ich przyciągną - przekonywał. 

Z przedmówcą zgodził się bloger Sebastian Bryks, który zwrócił uwagę, że Polska staje się coraz atrakcyjniejszym kierunkiem turystycznym. - Coraz więcej osób odwiedza Polskę, a wizerunek naszego kraju dynamicznie się zmienia. Dzięki globalnemu dostępowi do mediów społecznościowych każdy może zobaczyć się jak wygląda nasz kraj, a potem przyjechać i przekonać się na własne oczy - tłumaczył.

Jak możemy włączyć się w promocję naszego kraju? Dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek z Szkoły Głównej Handlowej wyjaśniała, że zacząć należy od zmiany myślenia. - Skojarzenia na temat Polski są różne. Problem polega na tym, że sami mieszkańcy nie widzą jego atutów. Zimny Bałtyk jest czymś niespotykanym na skalę światową. Do prawie wszystkich lasów możemy swobodnie wejść, posiadamy też doskonałą infrastrukturę - wyliczała.

Co może być magnesem dla zagranicznych inwestorów? Jak wykorzystać rosnący turystycznie potencjał Polski? Jak zmienia się w świecie odbiór naszego kraju? Zapraszamy do wysłuchania nagrania.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Materiał przygotował: Robert Malinowski

Goście: dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek z Katedry Biznesu Międzynarodowego przy Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu SGH, Krzysztof Olędzki z Instytutu Adama Mickiewicza, Sebastian Bryks z Bryks.it - prowadzi bloga o marketingu i reklamie

Data emisji: 15.06.2018

Godzina emisji: 15.10

ac/kul

Czytaj także

"Niedziela będzie dla nas". Spór o 6-dniowy handel

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2016 18:21
Politycy dyskutują nad projektem wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę, przede wszystkim dla sklepów wielkopowierzchniowych, a my w Czwórce zastanawiamy się jak taki przepis mógłby zmienić nasze życie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polak w górach. "Drogi sprzęt i totalna niewiedza"

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2017 18:59
W ubiegłym roku w Dolinie Chochołowskiej pojawiało się podczas wiosennych weekendów nawet do 20 tysięcy osób. Krokusy nie zostały zadeptane tylko dzięki pracownikom Tatrzańskiego Parku Narodowego i wolontariuszom, którzy strzegli porządku.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Odkrywamy nieodkryte skarby Polski

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2018 14:29
Turbacz, wyspa Wolin, Wieluń czy Muzea uczelniane to tylko niektóre z niezwykłych miejsca w Polsce, które odwiedzimy w "Hotspocie". 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Recykling po polsku. Ile mogą kosztować nas śmieci?

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2018 09:00
Według regulacji unijnych Polska w 2020 roku powinna osiągnąć 50 proc. recyklingu papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła. Dziś osiągamy ok 30 proc., a ten współczynnik, zamiast rosnąć, spada.
rozwiń zwiń