Konsumenci sięgają po jakość, a produkty bio nie są już premium

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2021 08:38
Pandemia zmienia nasze nawyki, również te konsumenckie, kupujemy świadomiej. Coraz więcej z nas zmienia się w smart shopperów. 
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/ Jack Frog

internet zakupy 1200 shutterstock.jpg
Prawa konsumenta. Naucz się z nich korzystać

Według najnowszych badań rośnie liczba konsumentów, którzy kupują produkty, dobrej jakości i właściwie nie zwracają uwagi na cenę. Większość z nas jednak i tak kieruje się grubością i zasobnością portfela przy dokonywaniu zakupowych wyborów. 


Posłuchaj
03:29 czwórka pierwsze słyszę 08.04.2021 zakupy.mp3 Jakimi shopperami jesteśmy? (Pierwsze słyszę/Czwórka)

 

Dokonując wyborów zakupowych chętnie patrzymy na jakość, i gdyby kryterium finansowe nie było przeszkodą, to decydowalibyśmy się wyłącznie na produkty lepszej jakości.

Polski konsument, shopper, jest shopperem cenowym Agata Matuszewska

Nawet 2/3 z nas szuka okazji i porównuje ceny, tak pokazują dane z raportu przygotowane przez Open Research. - W ramach tego segmentu cenowego obserwujemy pewien trend, który w zeszłym i obecnym roku jeszcze bardziej się uwypuklił. Chodzi o trend, w którym shopperzy kierują się bardziej jakością, szukają dobrych produktów w dobrych cenach, a mniej zwracają uwagę wyłącznie na aspekty cenowe czy promocyjne - mówi Agata Matuszewska z Open Reserch. - Pierwszym czynnikiem, który niewątpliwie wpływa na pogłębienie tego trendu, czyli zwrotu shopperów w stronę lepszej jakości produktu jest obecna sytuacja pandemiczna.
To wpłynęło na to, że konsument zwraca większą uwagę na to co kupuje, gdzie kupuje , ile kupuje. Potrzeba zadbania o własne zdrowie, zdrowie swojej rodziny niewątpliwie miała na to duży wpływ.

Czytaj także:


Jako drugi czynnik Agata Matuszewska wymienia szeroką ofertę detalistów, która bardzo poszerzyła się o produkty bio, eko, ale w przystępnej cenie. - Te produkty przestały być produktami premium, dostępnymi tylko dla najbogatszych, one schodzą pod strzechy - wyjaśnia. - Na jakość szczególną uwagę zwracają młodzi (25-55 lat). Wśród starszych osób tzw. silver generation nadal widzimy dominację segmentu cenowego - dodaje.

Dziś widzimy trend zmiany konsumentów w stronę smart shopperów ("mądrych konsumentów"). Są to osoby, które kupują świadomiej, wiedzą co i gdzie kupują. Trend ten przeważa w dużych miejscowościach i miastach, ale z czasem na pewno będzie się rozprzestrzeniał na mniejsze miejscowości. 

*** 

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Materiał przygotował:  Mateusz Kulik

Data emisji: 08.04.2021

Godzina emisji: 6.14

pj

Czytaj także

Dobre, bo polskie! Coraz częściej wybieramy produkty z Polski

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2020 16:00
Jak wynika z badania Open Research polskość produktu czy marki zachęca do zakupu już co dziewiątego polskiego konsumenta. W roku pandemii koronawirusa 91 procent Polaków interesuje się pochodzeniem kupowanych produktów i marek. Prawie co drugi kupujący deklaruje się jako zdecydowany patriota.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Koniec tanich zakupów za granicą?

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2020 09:10
Zagraniczne zakupy kuszą cenami, dostępnością produktów oraz tanimi lub bezpłatnymi przesyłkami. Wkrótce może się to zmienić - do przesyłek spoza Unii Europejskiej może być doliczany podatek VAT. Sprawdzamy, co to będzie oznaczać dla klientów.
rozwiń zwiń