Opis |
Przegląd wystaw OnLine.
Płyta na środę. Flaner Klespoza "Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty?" - jak daleko możemy zawędrować, nie ruszając się z własnej kanapy i czy aura tajemniczości otaczająca artystę to chwyt, który nadal robi wrażenie?
Beatbox i elektronika. Muzaman z premierową EP “.niceguy”
".niceguy” to tytuł premierowego mini albumu (EP) Muzamana, na którym znajdziemy połączenie beatboxu i elektroniki. Gościnnie na płycie pojawili się Prykson Fisk, Krapka, Alicja Sobstyl (Artificialice), Katya Stelmashchuk i Vero.
“.niceguy” to druga EPka autorstwa Muzamana. Jest to materiał, na którym kontynuuje miks beatboxu i synthów w drum’n’bassowych produkcjach. Wydawnictwo składa się z 6 numerów, które pokazują zdecydowanie cięższy klimat. Materiał to swego rodzaju manifest muzyka, który nie chce iść na kompromis ze światem próbującym mówić mu, co i czy w ogóle ma tworzyć. Jest to odpowiedź na każde “zrezygnuj z beatboxu”, “rób hip-hopowe beaty, bo się sprzedadzą” lub “czas dorosnąć”.?
"Kimono. Nieprzebrane inspiracje". Wystawa w Muzeum Manggha Kraków.
Galeria Europa – Daleki Wschód 20.11.2022 - 10.04.2023
Prawie sto kimon - tradycyjnych, klasycznych i nowoczesnych, inspirowanych modą Zachodu - będzie można oglądać na wystawie w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. Ważna jest kolorystyka, hafty, symbole a nawet sposób zakładania tego stroju.
Prezentowana wystawa obejmuje szeroką gamę kimon z XX i XXI wieku z kolekcji Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha: od kimon z okresów Taisho (1912–1926) i Showa (1926–1989), kiedy to moda zmieniała się dynamicznie pod wpływem modernizacji Japonii, po czasy współczesne i przykłady poszukujące nowych interpretacji kimona. Kolekcja Muzeum Manggha liczy obecnie ponad trzysta tradycyjnych obiektów tekstylnych związanych z kimonem i z akcesoriami do tego stroju. Trafiły one do zbiorów w ramach zakupów oraz darów od serdecznych ludzi z Japonii. W 2018 roku Muzeum otrzymało w darze zbiór ponad stu kimon od zafascynowanej kulturą polską pani Reiko Nagakury. Kimona te stanowiły rodzinną kolekcję gromadzoną w XX wieku. W 2021 roku, dzięki życzliwości Yasuko i Naohiro Kizu, zbiór powiększył się o przekazane przez nich dwieście obiektów: kimon, pasów obi i akcesoriów stanowiących rodową wyprawę ślubną z 1936 roku. Pozostając w wielkiej wdzięczności dla naszych darczyńców, prezentujemy Państwu piękne przykłady tkanych, barwionych, malowanych i haftowanych tradycyjnych kimon.
|