X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Cytat z książki trudniej zapamiętać niż facebookowy status

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2013 17:00
Statusy naszych znajomych publikowane w serwisie społecznościowym świetnie zapadają w pamięć. Gdy czytamy zdanie w książce, dużo trudniej jest nam je zapamiętać.
Audio
  • Cytat z książki trudniej zapamiętać niż facebookowy status
Cytat z książki trudniej zapamiętać niż facebookowy status
Foto: Przemysław Goławski/polskieradio.pl

Okazuje się, że krótkie, błyskawiczne myśli, które często wrzucamy na swoją ścianę facebookową są przez nas lepiej zapamiętywane niż zdania z książek - donoszą badacze z University of Warwick i University of California-San Diego w najnowszym numerze Memory & Cognition.

Przystępując do badania naukowcy sprawdzili, że co godzinę, na całym świecie powstaje 30 milionów statusów facebookowych. Korzystając z tego serwisu społecznościowego chłoniemy wiele z nich. - Okazuje się, że ewolucyjnie jesteśmy zaprogramowani w taki sposób, żeby zapamiętywać takie krótkie informacje - mówi Agata Osowska z odkrywcy.pl.

Zagraniczni naukowcy do badania wybrali 200 wiadomości z Facebooka - dobór był losowy. Uczestników badania poproszono by zapamiętali wpisane statuty i podobnej długości zdania z książek.

Okazało się, że opisy zostały świetnie zapamiętane, gorzej ze zdaniami z książek. Naukowcy powtórzyli badanie kilkukrotnie - wynik był taki sam. Dla utrudnienia naukowcy oczyścili statusy z Facebooka z emotikonów i wielkich liter. I to nie pomogło - wciąż serwis społecznościowy podbijał naszą pamięć - więcej na temat tego eksperymentu dowiesz się słuchając załączonego materiału z audycji Kuby Marcinowicza "Czwarty wymiar".

(pj)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Uważaj! Komornik znajdzie Twój majątek na Facebooku

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2013 10:26
Robert Damski z Krajowej Rady Komorniczej powiedział Polskiemu Radiu 24, że bardzo pomocne bywają portale społecznościowe, na których ludzie często chwalą się swym majątkiem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Facebook czyli kanał marketingowy

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2013 11:46
Ocena potencjału Facebooka pod względem możliwości promocji marek nadal pozostaje tajemnicą. Trudno jest jednoznacznie oszacować kryteria oraz efekty tak w sensie wizerunkowym, jak również wzrostu sprzedaży. Właśnie dlatego Internet, a wraz z nim Facebook stanowią tylko część budżetów marketingowych, zaś tylko nieliczne marki decydują się na oparcie całej swojej promocji tylko i wyłącznie ma mediach społecznościowych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Amelinium" i "chytra baba z Radomia" - jak zrobić skuteczny viral?

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2013 06:00
– Pół świata zbudowane jest na viralach – mówi Maciej Budzich, autor bloga Mediafun.pl. – Wszystko rozprzestrzenia się bardzo szybko, co powoduje, że wieczorne wydanie wiadomości, albo tym bardziej gazeta na drugi dzień, to już "suchar".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Żubry na uspokojenie i dla prokrastynacji

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2013 15:00
Patrzenie na zwierzęta wywołuje pozytywne emocje. Jest też świetną wymówką, żeby odłożyć na później np. naukę do egzaminów. Podczas sesji wielu dosięga prokrastynacja.
rozwiń zwiń